Stap 1: De code die u wilt gebruiken
Dus om te beginnen met gaat u moeten leren sommige batchcode. Het is zeer gelijk php, dus als je wat van dat weet dit zal zeer gemakkelijk te volgen. Ook is een taal waarin heel snel te doen. Hier zijn enkele van de fundamentele scripts.
uit: je moet altijd beginnen met dit anders na elke deel van de code het zal tonen de volledige locatie zodat het onleesbaar is.
[]-In feite de naam die u ziet in de bar van het bestand dus gewoon invullen van de haakjes met de naam van uw spel.
: voorbeeld-dit zijn de verschillende delen van uw codes die belangrijk zijn voor wanneer mensen waar beslissen te gaan ze worden geleid naar de verschillende delen. Je moet ze allemaal verschillend belt en u kunt hen bellen wat je wilt.
CLS-dit wist het huidige schrijven op het scherm, dus moet je het nadat de meeste van de verschillende onderdelen.
ECHO - iets na dit wordt weergegeven op het scherm voor voorbeeld-echo Hello wereld! zal tonen Hello wereld!
onderbreken - dit is nodig voor mensen om te kunnen lezen wat het zegt anders gaat direct tenzij daarna u een ingang moet zetten.
set /a voorbeeld = - Set /a is instellen of maken een rekenkundige variabele zo een nummer. Dit zal worden gebruikt voor een variabele instellen als een getal bijvoorbeeld wat hun score is. Vervolgens kunt u het instellen op elk nummer, of als je houd het leeg dus het zal worden ingesteld door de gebruiker.
set /p voorbeeld = - dit is voor het maken van een tekenreeksvariabele dus het instellen van een variabele als een woord. Dit kan worden gebruikt voor mensen om te schrijven waar ze willen gaan of u kunt gewoon gebruiken en zet een woord aan het einde. U kunt vervolgens troep op voor elk woord of houd het leeg, dus het zal worden ingesteld door de gebruiker.
set /a voorbeeld = voorbeeld % + 1-Dit is de variabele instellen als haar zelf plus een aantal dus als voor de hand bleek 3 zou nu 4. Dit is handig voor het instellen van scores ect.
Als % voorbeeld % equ voorbeeld goto: voorbeeld-dit kan worden gebracht na de gebruikersinvoer dus zodra zij hebben geschreven waar ze willen gaan als ze het juist hebben geschreven het zal gaan tot een bepaald gedeelte van de code. De eerste "voorbeeld" is de variabele en u wilt gebruiken hetzelfde als voorheen, de volgende bits "equ" voorbeeld dat als het gelijk is aan wat u beslist het als de "goto" zal het maken het gaan naar dat deel van de code bijvoorbeeld: start. Dus als er verscheidene verschillende besluiten die de gebruiker kan gewoon herhaal dit maar veranderen de laatste twee "voorbeeld".
Als % voorbeeld % neq voorbeeld goto: voorbeeld-dit is het tegenovergestelde van hij andere en u zet het aan het einde van de anderen, dus dit is als het niet gelijk is aan dat het zal gaan naar een bepaalde plaats. Zodat je het gebruiken kan als ze de verkeerde dingen daarin gaat terug naar het begin van de sectie ect.
voorbeeld %-als je dit in een tekst zal geven de getal of tekenreeks toegewezen mee. Bijvoorbeeld "echo uw score is-voorbeeld %" en laten we zeggen als het 2 zou op uiterlijk vertoon uw score is 2.
afrit - u plaatst dit overal bijvoorbeeld na goto om af te sluiten van de toepassing op dat moment.
goto-kan ook gewoon je goto op eigen naar een bepaalde sectie van de code op dat moment.
De sectie u desgewenst naar volgende is net onder de degene die je aan het doen zijn, u hoeft niet te goto toevoegen.
Volgende stap zal u deel van een project weergeven, zodat u te pakken met wat krijgen kunt te doen als u niet zeker bent. De hier getoonde code wordt gebruikt.