Stap 7: weergave van de 4-cijferige code en video
Dat is alles voor tutorial 9! Ik heb de code en een video waarin de bewerking bijgevoegd.
Dit zal de laatste keer dat we het analoge toetsenblok gebruiken zullen (godzijdank). Het was moeilijk om te gebruiken, maar het was ook heel nuttig om te helpen ons leren over analoog-naar-digitaal conversie, analoge poorten, interrupts, multiplexing, ruisfilters, voltage versterkers en vele aspecten van vergadering codering van opzoektabellen timer/counters, enz. Daarom hebben we besloten om het te gebruiken. (plus het is leuk om het opruimen van spullen).
Nu gaan we kijken communicatie weer en krijgen onze 7-segment en onze 4-cijferige displays te lezen rollen onze dobbelstenen van onze roller dobbelstenen dezelfde manier die we met onze register analyzer deden. Deze keer zullen we de twee-draads interface in plaats van onze gehackte samen morsecode methode gebruiken.
Keer hebben we de communicatie werkt en de broodjes opdagen op de displays dat tot slot kunnen we het eerste stuk van ons eindproduct. U zult opmerken dat zonder al van de analoge poort spullen onze code is gonna be aanzienlijk korter en waarschijnlijk gemakkelijker te lezen.
Voor degenen onder u die ambitieus zijn. Hier is een "project", dat je zou kunnen proberen dat u zeker de kennis te doen op dit punt als u zijn gegaan door alle van deze tutorial op dit punt hebt:
Project: maken van een rekenmachine! Gebruik onze 4-cijferige weergave en onze toetsenbord en het toevoegen van een externe knop duwen die als een "enter" toets fungeren zal. Kaart het sterretje "tijden", de hash te "verdelen" de redial "plus" en de flitser naar "min" en schrijf een rekenmachine-routine die fungeert als een van die oude HP "omgekeerde Poolse" calculators die alle de ingenieurs had terug in de dag. Dat wil zeggen is de manier waarop die ze werken dat u een nummer en druk op "enter". Dit duwt dat nummer op de stack, dan u een tweede nummer invoeren en druk op "enter", die duwt het tweede nummer op de stack. Ten slotte druk u op een van de bewerkingen zoals X, /, + of - en zal die bewerking van toepassing op de bovenste twee nummers op de stack, waarin het resultaat wordt weergegeven, en het resultaat op een stack te duwen zodat kunt u het opnieuw als je wilt. Bijvoorbeeld om te voegen 2 + 3 zou jij: 2, "enter", 3, "enter", "+" en het display luidt dan 5.
U weet hoe te gebruiken de stack, het beeldscherm, het toetsenbord, en u heeft de meeste van de code van de achtergrond al geschreven. Voeg gewoon de enter-toets en de subroutines nodig voor de calculator. Het is een beetje ingewikkelder dan u in eerste denken misschien, maar het is leuk en doen-kunnen.
Zie je volgende keer!