Stap 10: Aansluiten van de MPU6050
Over de MPU6050:
De MPU6050 is een van de beste en goedkoopste versnellingsmeter en gyroscoop modules die kunt u daar. De functies die zijn uitgevoerd voor de prijzen is gewoon uitstekend. De module heeft aan boord Digital Motion Processor™ (DMP™) kunnen verwerken van complexe 9-as Motion-Fusion algoritmes. De variabele die zijn vereist voor dit project zijn net de yaw, pitch en roll, ze worden gebruikt om te beschrijven de rotaties die zich langs de drie axises van de robot.
De MPU6050 kan worden gekocht voor goedkoop in deze link. Ik heb ook een Fritzing schets voor het aansluiten van de MPU6050 verstrekt. Ik heb een voorbeeldcode waarmee de MPU6050 getest worden kan verstrekt. De uiteindelijke afbeelding toont de MPU6050 aangesloten op de Arduino in de robot.
MPU6050 Belangrijk Pins:
Macht Pin (Vcc):
Gebruikt om te leveren van de positieve spanning naar de MPU6050 module.
Grond Pin (GND):
Maakt verbinding met de grond pin van de Arduino.
SDA & SCL Pins:
Gebruikt om een verbinding met de Arduino analoge PIN A4 en A5 de versnellingsmeter en gyroscoop gegevens ontvangen.
Onderbreken Pin (INT):
Deze pin verzoekt de Arduino te doen wanneer de gegevens lezen uit de module, deze pin gelast de Arduino alleen wanneer de waarden veranderen.
____________________________________________
Ik heb een kleine code om te testen de module alvorens de belangrijkste code verstrekt. Deze code wordt gemaakt door Jeff Rowberg dus gewoon de bibliotheek met behulp van de volgende stappen uit:
Laden van de bibliotheek:
- Dus de Arduino IDE software niet openen.
- Ga naar Sketch = > importeren van bibliotheek = > bibliotheek toevoegen.
- Selecteer het gedownloade bibliotheek die ik heb genoemd "i2cdevlibmaster" en klik op ok.
- Nu dat de bibliotheek wordt geladen naar de bestand = > voorbeelden = > i2cdevlibmaster = > Arduino = > MPU6050 = > voorbeelden = > MPU6050_DMP6.
- Enkel de schets compileren en uploaden als u wilt testen van de MPU6050 Module.
- Als alles goed gaat, krijgt u dezelfde output als de uiteindelijke afbeelding.