Allereerst wil ik ons introduceren en uitleggen van het volgende idee. Wij zijn vier studenten uit Kortrijk België in Howest, krijgen een opdracht door MijnComputer België (http://www.mymachine.be/en/node/20). Deze groep wil zich richten op de creativiteit van kinderen en streeft naar hun droommachine.
Het begint met een explosie van creativiteit uit de kleintjes, het genereren van meerdere ideeën en gekke uitvindingen. Het beste idee krijgt door ons gekozen waar nadat we klaar om te beginnen met prototyping. Onze kleine uitvinder kwam met het volgende: een bal, die als gegooid of schopte, verandert van vorm, grootte en kleur.
De eerste tekening is gemaakt door onze kleine uitvinder, de tweede is een van ons waar we geprobeerd om een idee over hoe te maken van alle mogelijke van zijn wensen te krijgen.
Omdat we niet MIT studenten bent en wilt houden de
concept goedkoop moesten we improviseren. In plaats van een bal gingen we voor de vorm van een dodecaëder. Het zou kunnen veranderen van kleur dankzij RGBleds binnen het frame gekoppeld aan een arduino, vorm veranderen doordat comprimeerbare en grootte met behulp van groter of kleinere modellen.
De eerste foto is van onze mock up en de laatste van onze uiteindelijke model.
Na al dit werk besloten hebben we om op te nemen van het idee in een spel voor de kinderen om te spelen. (het speelveld wordt ook toegevoegd aan de foto's)
Het spel zelf is eenvoudig. 4 teams zijn elk toegewezen een kleur en een hoek met een overeenkomstige kleur. De "bal" zelf begint in het midden van het veld. Wanneer de lampjes op de uitstoot van de start van de bal licht (bijvoorbeeld rode) de ploeg met dezelfde kleur heeft proberen te scoren door brengen het naar hun hoek. De andere teams hebben om te proberen en te voorkomen. De toegevoegde twist is dat het aangewezen team een handicap voor de andere drie teams (bijvoorbeeld handen moeten worden gehouden op de achterkant) kunt kiezen. Dit gaat voor ongeveer 15-45 seconden totdat de bal kleur (bijvoorbeeld groen verandert) en een ander team is toegewezen.
Het gebruik van de Arduino maakt het ook mogelijk meerdere scripts worden geschreven en meer games op te nemen. Wij zijn van mening dat zal hierdoor de kinderen op de proppen met hun eigen nieuwe games met de bal, aangezien dit zou hun creativiteit stimuleren echt het hun spel maken in plaats van het bij één spel laten en hen tot enkel dat beperken.