Stap 3: bedrading
Zodra de shape is gemaakt, kunnen we beginnen in de bedrading en de elektronica in. We knippen kleine gaatjes in de slang te duwen in de led van via. Het is ook wenselijk om de Arduino en de batterij dicht bij de openingen.
Ik heb ook een stroomschema om te laten zien hoe de bedrading werd gedaan om op te slaan u sommige tijd voor alles uitzoeken.
Zodra dit alles is gebeurd speelden we met de bal een beetje. We vonden het ook leuk om te spelen met het in het donker waar de lichten en kleuren echt kwam mooi.
De laatste foto is van het script die we voor de Arduino gebruikten. U kunt de kleuren wijzigen door hun RGB-nummer opzoeken en ingevoerd in het script indien meer en andere kleuren gewenst, ik heb het script in het bestand formulier toegevoegd.
Of u kon kopiëren plakken vanaf hier moet het niet werken:
int blauw = 11; int rood = 10; int groen = 9; int drood, crood int dblauw, cblauw, int dgroen, cgroen; int kleur; void setup {pinMode (9, OUTPUT); pinMode (10, OUTPUT); pinMode (11, OUTPUT); drood = random(0,0); dblauw = random(0,0); dgroen = willekeurige (0, 0);} void loop(){analogWrite(rood,crood); analogWrite(blauw,cblauw); analogWrite(groen,cgroen); if(crood > drood) {crood--;} if(crood < Drood) {crood ++;} if(cgroen > dgroen) {cgroen--;} if(cgroen < dgroen) {cgroen ++;} if(cblauw > dblauw) {cblauw--;} if(cblauw < dblauw) {cblauw ++;} Als (cblauw == dblauw & & cgroen == dgroen & & crood == drood) {delay(5000); kleur = random(1,5); schakelen (kleur) {1 kast: dgroen = 255; drood = 0; dblauw = 0; break; case 2: dgroen = 0; drood = 255; dblauw = 0; break; case 3: dgroen = 0; drood = 0; dblauw = 255; break; case 4: dgroen = 0; drood = 255; dblauw = 255; break; default:;}} delay(5); }