Stap 7: muis
De bouw van dit deel is hetzelfde als het toetsenbord een. Je hoeft alleen te mouseDragged en mousePressed gebruiken in plaats van keyPressed.
Dezelfde manier kunt u "breedte" en "hoogte" toegang krijgen tot de waarde van de grootte van het venster, kunt u "mouseX" en "mouseY" om de coördinaten van de muis.
void setup() {size(500,500);}void draw() {}void mousePressed() { // triggered by a clickbackground(0); text("hello",mouseX,mouseY);}void mouseDragged() { // executed when you drag the mouse background(0); text("hello",mouseX,mouseY); }
In dit eerste voorbeeld, elke keer dat u klikt, wordt afgedrukt in «hello» waar de cursor zich bevindt. Ook reinigt «» uw scherm met behulp van de functie van de achtergrond. Probeert te verwijderen van de mousePressed of de mouseDragged om hun effect volledig te begrijpen.
Laatste ding over de muis: zoals we in de sectie toetsenbord deden, moet u mogelijk een andere gebeurtenis volgens waar u klikt. Het typische voorbeeld is < een switch, een knop. Het is niet iets heel moeilijk, maar het duurt een heleboel plaats.
Om te houden een schone code, kunt u Boole-functies die terugkeer true wanneer uw muis in een bepaalde gebied, en ONWAAR anders is. Ik heb 2 in de template.pde. Een voor een rechthoek en een voor een cirkel.
Als u wilt een functie maken, buiten uw draw(), moet u iets als:
Output_type Function_Name(arguments) {CODE}
Output_type kan zijn boolean, int, leegte... Hier is het Booleaanse.
Functie_naam, we zullen iets zoals over_box en over_circle gebruiken.
De code die wordt gebruikt in deze functies is alleen de voorwaarden die wij in de "als zetten zou". Controleer de andere een voorbeeld in de foto's. Het bestand bool.pde bevat slechts één.
Wanneer u in een van de shapes klikt, u de kleur van de achtergrond wijzigen en er niets gebeurt wanneer u klikt op buiten. Zelfs als u liever de korte naam, adviseer ik u om de functies te gebruiken. Als u dezelfde voorwaarde een paar keer in uw code moet, is het makkelijker om te schrijven een naam die iets voor u, dan een grote lijn vol met getallen en variabelen aangeeft.