Stap 4: Berekening van de afstand reiste
Het doel van dit project is de roterende beweging van de cyclus wiel converteren naar proportionele afstand die door de speler. Er zijn vele mogelijke manieren van het extraheren van deze informatie.
Mogelijke methoden van berekening van de afgelegde afstand
- Een Dynamo kan een mogelijke keus zijn, zoals het haalt de snelheid van het wiel van de cyclus. De afgelegde afstand kan worden verkregen door de integratie van de curve van de snelheid van eerste naar de huidige tijd 't'. Dit vereist een royale begroting als wij twee Dynamo's vereisen. Dit proces is ingewikkeld.
- IR(Infra-Red) sensor is een andere mogelijke oplossing voor het meten van de afgelegde afstand. Dit kan gebeuren door het plaatsen van de IR-sensor naast de versnelling van de cyclus op een zodanige wijze dat het niet wordt verstoord door de voet van de speler. Het aantal interrupts(cuts) gevangen genomen door de IR-sensor kan worden gebruikt voor het berekenen van de afstand reisde. De versnelling van de cyclus moet enkele wijzigingen. Plaats een Witboek op de versnelling van het pedaal met zwarte achtergrond zodanig zijn dat de IR licht wordt geabsorbeerd door de zwarte achtergrond en gereflecteerd door het Witboek. De uitvoer van de IR-sensor is hoog wanneer het licht wordt gereflecteerd en lage wanneer geabsorbeerd.
We gebruikten IR sensoren zoals ze goedkoop en gemakkelijk beschikbaar zijn.
De LEDs worden verschoven wanneer er bepaalde aantal omwentelingen van het wiel. Dus verschuiven we de LEDs als het vereiste aantal interrupts (in ons geval 2) worden gevoeld door de IR-sensor. Vandaar kan de lengte van het spoor worden aangepast door het instellen van het aantal interrupts per omwenteling (aantal zwarte gaten) of het aantal interrupts per verschuiving van LEDs.