Stap 1: De code
uitschakelen
kleur 0a
set/een heeft = 50
set/a twee heeft = 40
set/a drie heeft = 30
set/a vier heeft = 20
set/a vijf heeft = 10
set/a zes heeft = 5
set/a zeven heeft = 1
ECHO welkom aan dit nutteloos twee-speler spel waarin een speler een nummer kiest
ECHO.
ECHO tussen 1 en 100 en de andere speler probeert om het te raden. Speler 1 maakt de
ECHO.
echo nummer en speler 2 probeert om het te raden. U krijgt geen tips of aanwijzingen.
ECHO.
pauze
CLS
ECHO Voer de naam voor elke speler.
set/p "pone speler = >"
ECHO.
set/p "ptwo = speler twee >"
CLS
goto ar
: busted
CLS
Echo I SAID een getal tussen 1 en 100!
ECHO.
: ar
ECHO OK % ptwo %, kijk weg. pone %, type in het nummer en druk op invoeren.
set/p "deguess = >"
Als % deguess % GTR 100 GOTO busted
CLS
ECHO Kies een moeilijkheid, % ptwo %:
ECHO.
ECHO (1) fluitje van een cent-50 gissingen
ECHO (2) gemakkelijk-40 gissingen
ECHO (3) matig-30 gissingen
ECHO (4) een beetje lastig-20 gissingen
ECHO (5) harde-10 gissingen
ECHO (6) krankzinnig-5 gissingen
ECHO (7) niet onmogelijk!-1 gok
ECHO.
ECHO Typ het nummer van de moeite die u zou willen spelen.
ECHO.
set/p "diff = >"
als diff % == 1 GOTO 1
als diff % == 2 GOTO 2
als diff % == 3 GOTO 3
als diff % == 4 GOTO 4
als diff % == 5 GOTO 5
als diff % == 6 GOTO 6
als diff % == 7 GOTO 7
: 1
CLS
goto br
: no21
CLS
ECHO NOPE!
ECHO.
: br
ECHO gok in de ruimte hieronder. Je hebt nog steeds % iemands % gissingen.
set/p "guess41 = >"
Als % guess41% == % deguess % GOTO succes
set/een heeft = % iemands %-1
Als % iemands == 0 GOTO mislukking
goto no21
: 2
CLS
goto cr
: no22
CLS
ECHO NOPE!
ECHO.
: cr
ECHO gok in de ruimte hieronder. U hebt nog % two's % gissingen.
set/p "guess42 = >"
Als % guess42% == % deguess % GOTO succes
set/a twee heeft = % van twee %-1
als % van twee == 0 GOTO mislukking
goto no22
: 3
CLS
goto dr
: no23
CLS
ECHO NOPE!
ECHO.
: dr
ECHO gok in de ruimte hieronder. U hebt nog % three's % gissingen.
set/p "guess43 = >"
Als % guess43% == % deguess % GOTO succes
set/a drie heeft = % three's %-1
als % van drie == 0 GOTO mislukking
goto no23
: 4
CLS
goto Translator
: no24
CLS
ECHO NOPE!
ECHO.
: Translator
ECHO gok in de ruimte hieronder. U vensterbank hebben % vier van % gissingen.
set/p "guess44 = >"
Als % guess44% == % deguess % GOTO succes
set/a vier heeft = % van vier %-1
als % van vier == 0 GOTO mislukking
goto no24
: 5
CLS
goto fr
: no25
CLS
ECHO NOPE!
ECHO.
: fr
ECHO gok in de ruimte hieronder. U hebt nog % vijf van % gissingen.
set/p "guess45 = >"
Als % guess45% == % deguess % GOTO succes
set/a vijf heeft = % van vijf %-1
als % van vijf == 0 GOTO mislukking
goto no25
: 6
CLS
goto gr
: no26
CLS
ECHO NOPE!
ECHO.
: gr
ECHO gok in de ruimte hieronder. U hebt % zes van % gissingen verliet.
set/p "guess46 = >"
Als % guess46% == % deguess % GOTO succes
set/a zes heeft = % van zes %-1
als % van zes == 0 GOTO mislukking
goto no26
: 7
CLS
ECHO gok in de ruimte hieronder. U hoeft slechts % van zeven procent gok.
set/p "guess47 = >"
Als % guess47% == % deguess % GOTO succes
goto mislukking
: succes
CLS
ECHO goed gedaan, % ptwo %! U kan nu het spel verlaat.
kleur 0c
kleur 09
kleur 0e
goto succes
: storing
CLS
ECHO % pone %'s nummer was te moeilijk. Sorry, % ptwo %.
ECHO.
ECHO het nummer was % deguess %.
ECHO.
pauze