Stap 6: Sluit de pin 13-LED
Ten slotte, laten we Voeg de LED we vinden op pin 13 van de Arduino Uno. Dit is een handig LED om aan boord voor trouble-shooting of als indicator. We zullen het nu ook gebruiken om te testen of de Raad van bestuur correct functioneert.
Aansluiten van de LED
Plaats de LED op het bord en een weerstand van 220 Ohm van GND sluit aan op de LED's kathode.
Een jumper draad van de LED anode, aan pin 19 op de ATmega toevoegen.
Belangrijke opmerking: de fysieke pin-nummers op de microprocessor zijn niet hetzelfde als de (logische) pin-codes die u naar in uw schetsen verwijzen. Fysieke pin 19 toegewezen aan logische pin 13. Verwijzen naar de afbeelding hieronder.
Testen van de Raad van bestuur
Het is tijd voor de schets knipperen! Controleer uw verbindingen en de FTDI bestuur sluit aan op uw PC met een USB-kabel. Voor dit voorbeeld eerst verbinding maakt met de jumpers van de macht van de FTDI uw breadboard.
-U moet een nieuwe COM-poort beschikbaar (onder het Tools-menu van de seriële poort) merken. Selecteer deze optie.
-Kies het juiste bord aan uw bootloader (waarschijnlijk een Uno) onder Tools-Board,
-Dan laden de schets Blink en uploaden.
De LED moet flash een paar keer en dan de Tx en Rx lampjes op de FTDI heen-en-weer moeten knipperen als de schets is geüpload.
Zodra de schets is geladen, ziet u de troostende vertragen van de LED flitser.
Oh nee - de schets niet uploaden!
Weet u zeker dat uw microcontroller wordt geleverd met een bootloader. Als dit niet gebeurt, geen paniek - er is een manier om een bootloader branden op uw chip.
Gefeliciteerd!
Je bent nu klaar om te verhuizen naar deel 2 van de serie, spelen met motoren maken een fundamentele BaW-Bot.