Stap 7: Een gevoel van Aanraking toevoegen
Soldeer aansluitingen op de schakelaars
De beste manier om het aansluiten van de schakelaars aan het project is om te solderen draad aansluitingen op de contacten van de schakelaar. U ziet dat ben ik met behulp van SPDT (Single Pole, Double Throw) schakelaars, maar u kunt voor dit project SPST (enkelpolige, één gooien) schakelopties ook gebruiken.
Gaten in het lichaam gesneden
Snijd kleine rechthoekige gaten, zodat de snorharen buiten de kant van de robot project, maar de schakelopties zijn verborgen binnen. Bout hen op het lichaam in een plaats te houden.
De Switches kabellengte tot
Zoals met alle schakelaars en knoppen, deze bieden niet een betrouwbaar signaal wanneer ze niet zijn gesloten (d.w.z. contact maken) – zweven ze, willekeurig signaal hoog of laag. Dus we moeten beide trek aan de hendel omhoog of omlaag wanneer het open is-in dit geval willen we de schakelaar te laag dus we naar beneden met een 10 k pull-down weerstand trekken.
Als u van een SPDT schakelaar gebruikmaakt, hebt u 3 aansluitingen - waarvan 2 hiervan moet u gebruiken? Een eenvoudige test is het gebruik van een multimeter (of zelfs testen op een breadboard zoals het circuit in de afbeelding hierboven, het toevoegen van een LED) en ervoor te zorgen dat het circuit voltooid is wanneer de schakelaar is gesloten (geactiveerd).
Voor elke switch:
- Sluit een terminal naar + ve spoor
- Sluit de andere terminal breadboard. Op dezelfde rij in het breadbord:
- een 10 k Ohm weerstand verbinden met GND (de pull-down resistor)
- een jumper verbinden met de relevante pin op de Arduino
Sluit de linker schakelaar aan op Pin 2 en de rechter die Pin 3.
Zoals de Raad van bestuur wordt steeds complex nu (een bit van een ratsnest), ik heb ook een foto boven van de bedrading nodig op een lege breadbord voor duidelijkheid.