Stap 1: BB8 Project Arduino UNO
ITESM CEM
Julieta Noemí Rivera Fonseca A00908715
María José López Ponce de León A00967886
Luz Beatriz Velázquez Delgado A01165911
Ilse Silva Vázquez A01165927
Interfaces Físicas
AFSTUDEERPROJECT:
BB-8 SCHILDPAD
Definitief Star Wars is echt belangrijk voor een heleboel generaties en nu leven we een nieuw tijdperk van de Star Wars dankzij de Episode VII en de hele films die zijn opgesteld voor het komende jaar. Voor dit project dat we wilden iets maken met alle kennis die we dankzij de cursus hebben en natuurlijk wilden we gebruik maken van de Star Wars-thema.
Onze inspiratie waren alle drawbots die we vinden op het Internet, maar we wilden ook het creëren van onze zeer eigen BB-8 geïnspireerd door een echte levensgroot BB-8 met een Arduino gemaakt, want laten we eerlijk zijn, wie houdt niet van BB-8? We de originele creatie niet veranderen, maar om het eindproduct was echt bevredigend.
1. Hoe werkt onze BB-8 schildpad?
Met de hulp van twee stappenmotoren maken we onderweg drie wielen en de sharpie dat trekt in de bewegingen van de vloer dankzij een servo die wij aan de voorkant van onze BB-8-schildpad gebruikt. BB-8 verschillende cijfers dankzij de verschillende codes van de Arduino we schreven kunt tekenen: een cirkel, een driehoek en een mandala.
2. delen van onze BB-8-schildpad
• Twee stappenmotoren
• Drie wielen
• Een Arduino Uno
• Een breadboard
• Een weerstand van 1 Ohm
• Rode LED strips
• Een servo
• Draden
• Ronde houten plank
• Twee polystyreen koepels van verschillende grootte
• Twee kleine piepschuim ballen van verschillende grootte
• Een sharpie
• Twee 9V batterijen met ze adapters
• Acrylverf (oranje, wit, zwart en grijs)
3. bedrading het allemaal samen:
De aansluiting van de LED's is gemaakt van de 9 volt batterij kabel serie lichten. En voor de aansluiting van de servo is het gemaakt met Pin en batterij.
4. Arduino codes:
• Mandala:
#include
Servo myservo;
#define E1 5
#define E2 6
#define I1 8
#define I2 9
#define I3 10
#define I4 11
int fin = 0
VOID Setup {}
pinMode (E1, uitvoer);
pinMode (E2, uitvoer);
pinMode (I1, uitvoer);
pinMode (I2, uitvoer);
pinMode (I3, uitvoer);
pinMode (I4, uitvoer);
myservo.attach(3);
}
void loop {}
Als (fin == 0) {}
myservo.write(5);
delay(1000);
analogWrite (E1, 255);
analogWrite (E2, 255);
digitalWrite (I1, hoge);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, laag);
digitalWrite (I4, laag);
delay(4010);
digitalWrite (I1, laag);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, hoge);
digitalWrite (I4, laag);
delay(4010);
digitalWrite (I1, hoge);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, laag);
digitalWrite (I4, laag);
delay(4010);
digitalWrite (I1, laag);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, hoge);
digitalWrite (I4, laag);
delay(4030);
digitalWrite (I1, hoge);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, laag);
digitalWrite (I4, laag);
delay(4010);
digitalWrite (I1, laag);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, hoge);
digitalWrite (I4, laag);
delay(4030);
digitalWrite (I1, hoge);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, laag);
digitalWrite (I4, laag);
delay(4010);
digitalWrite (I1, laag);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, hoge);
digitalWrite (I4, laag);
delay(4030);
Fin ++;
}
else {}
myservo.write (90), //Sube Lápiz
digitalWrite (I1, laag);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, laag);
digitalWrite (I4, laag);
}
}
• Triángulo:
#include
Servo myservo;
#define E1 5
#define E2 6
#define I1 8
#define I2 9
#define I3 10
#define I4 11
int fin = 0
VOID Setup {}
pinMode (E1, uitvoer);
pinMode (E2, uitvoer);
pinMode (I1, uitvoer);
pinMode (I2, uitvoer);
pinMode (I3, uitvoer);
pinMode (I4, uitvoer);
myservo.attach(3);
}
void loop {}
Als (fin == 0) {}
myservo.write(5);
delay(1000);
analogWrite (E1, 255);
analogWrite (E2, 255);
digitalWrite (I1, hoge);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, hoge);
digitalWrite (I4, laag);
delay(2000);
digitalWrite (I1, hoge);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, laag);
digitalWrite (I4, laag);
delay(1500);
digitalWrite (I1, hoge);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, hoge);
digitalWrite (I4, laag);
delay(2000);
digitalWrite (I1, hoge);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, laag);
digitalWrite (I4, laag);
delay(1500);
digitalWrite (I1, hoge);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, hoge);
digitalWrite (I4, laag);
delay(2000);
digitalWrite (I1, hoge);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, laag);
digitalWrite (I4, laag);
delay(1500);
digitalWrite (I1, hoge);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, hoge);
digitalWrite (I4, laag);
delay(2000);
digitalWrite (I1, hoge);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, laag);
digitalWrite (I4, laag);
delay(1500);
Fin ++;
} else {}
myservo.write (90), //Sube Lápiz
digitalWrite (I1, laag);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, laag);
digitalWrite (I4, laag);
}
}
• Círculo:
#include
Servo myservo;
#define E1 5
#define E2 6
#define I1 8
#define I2 9
#define I3 10
#define I4 11
int fin = 0
VOID Setup {}
pinMode (E1, uitvoer);
pinMode (E2, uitvoer);
pinMode (I1, uitvoer);
pinMode (I2, uitvoer);
pinMode (I3, uitvoer);
pinMode (I4, uitvoer);
myservo.attach(3);
}
void loop {}
Als (fin == 0) {}
myservo.write(5);
delay(1000);
analogWrite (E1, 255);
analogWrite (E2, 255);
digitalWrite (I1, hoge);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, laag);
digitalWrite (I4, laag);
delay(4010);
digitalWrite (I1, hoge);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, laag);
digitalWrite (I4, laag);
delay(2000);
Fin ++;
} else {}
myservo.write (90), //Sube Lápiz
digitalWrite (I1, laag);
digitalWrite (I2, laag);
digitalWrite (I3, laag);
digitalWrite (I4, laag);
}
}
5. ontwerpen van onze BB-8 Turtle:
Het ontwerp van onze BB-8 was echt makkelijk. Met behulp van de BB-8 droid ontworpen door Sphero als basis we geschilderd de patronen in de polystyreen koepels en de kleine koepel op de bovenkant van de grootste een. Na dat we enkel sommige details met een sharpie toevoegen en zet beide zijn ogen met de twee kleine piepschuim ballen en zodat het licht zodat we hem kunnen zien in het donker wij rond de koepels de LED strips. Aan het einde dekken we het breadboard met alle kabels en de Arduino met de grootste koepel.
6. wat we geleerd:
Het was niet gemakkelijk, maar wij houden echt van het eindresultaat. Wij begrijpen beter hoe de stappenmotor en de servo werkt en ook hoe teken je een meer gecompliceerde figuur in de vloer, niet alleen maar een eenvoudige kwestie. Natuurlijk hadden we wat moeilijke tijden met de draden wanneer de LED's niet werken, maar minstens wij kon vinden wat was de fout en zie hoe het te repareren, iets dat we leren bezig onze zeer eigen BB-8 schildpad.
7. definitieve gedachten:
Definitief we werkten als een team en helpen elkaar in wat wij beter weten, want zoals altijd misschien één van ons beter met de bedrading of de codes is, of misschien met het ontwerp, maar dat wil zeggen dat het is belangrijk in een team, om elkaar te helpen zodat we kunnen bereiken wat we zoeken. Wij denken dat we nog steeds in de codes werken kunnen om meer gecompliceerde figuren maken maar we erg blij met het uiteindelijke product van ons laatste project zijn.
8. Gifs:
• http://i1373.photobucket.com/albums/ag397/majolpl90/Gif7_zpscrragk1v.gif
• http://i1373.photobucket.com/albums/ag397/majolpl90/Gif3_zpsl5gpxbr7.gif
• http://i1373.photobucket.com/albums/ag397/majolpl90/Gif6_zpszyzx4ll5.gif
• http://i1373.photobucket.com/albums/ag397/majolpl90/Gif2_zpsp8hxv3ld.gif
• http://i1373.photobucket.com/albums/ag397/majolpl90/Gif1_zpsum4wp03j.gif
• http://i1373.photobucket.com/albums/ag397/majolpl90/Gif9_zpslyq27jmo.gif
9. Bibliografie:
ASCAS. (2016). Autodesk, inkt. DIY levensgrote telefoon gecontroleerd BB8 Droid. Recuperado el 10 de abril de 2016, de:
Pics, C. (2015). YouTube.com. Carrito controlado por vía bluetooth utilizando arduino uno. Recuperado el 13 de abril de 2016, de: https://www.youtube.com/watch?v=D6n69O2XYO0
Scarmenman. (2016). Autodesk, inkt. Arduino Bluetooth Controlled RC auto. Recuperado el 13 de abril de 2016, de: