Gemaakt door Dan Greenberg USF SACD
INTRODUCTIE
Dit project werd geboren uit een verlangen om te proberen mijn hand op een object in 3D modellering en breng dat object tot leven met een 3D-printer. De Beenderlijm Lavallier (beenderlijm betekenis bot en Lavallier zin ketting) is het resultaat.
In de stappen die volgen, zal ik proberen uit te leggen van de oprichting van het 3D-model in de Rhino en de resulterende fysiek object afgedrukt in 3D. Het is mijn hoop dat na het lezen van dit, ook zult kunnen creëren iets soortgelijk en van uw eigen ontwerp.
Als ik raden moest, zou ik zeggen dat het model nam ongeveer 8 uur om te maken in 3D, met een het leren kromme. Het fysieke model nam 15,5 uur in de printer. Ik ben nieuw op Rhino, dus ik zeker weet dat het 3D-model kan zijn afgerond veel efficiënter.
Dit leerprogramma veronderstelt op zijn minst een beginnersniveau van vertrouwdheid met 3D-modellering en Rhino, met de gebruiker rond met de basiscommando's uitkwamen. Voorafgaand aan de uitvoering van dit project, ik had gebruikt Rhino voor ongeveer 6 uur, dus iets van deze schaal is zeker mogelijk voor een beginner. Terwijl dit mijn eerste werkelijke Rhino model is, heb ik vorige 3D ervaring in Sketchup en oudere versies van Maya.
VOLGENDE LANGS MET BEHULP VAN BEELDEN
Screenshots hebben de opdrachtregel in hen bij de bovenkant van de afbeelding links. U kunt er zoeken naar wat meer info over de opdrachten die ik gebruik. Als u probeert om iets als dit model, goed gebruik maken van uw instellingen voor Uitlijnen, ORTHO, PLANARen OSNAP . Ik sprong heen en weer door deze instelling desgewenst wijzigen. De tabbladen weergegeven met de instellingen voor deze hulpprogramma's is te zien op de bodem van elk beeld.
De beelden gelabeld in elke stap zijn genummerd op de lagere juiste hoek, zodat u samen met de instructies volgen kunt.
Bij het bekijken van de beelden die zijn gelabeld voor elke stap, noteer de viewport dus je niet verward krijgt. Werken in 3D is alles over te weten welke richting uw op zoek in. Ik springen heen en weer tussen draadframe en gesmolten viewports, als het nuttig om de weergave-instelling van de viewport van tijd tot tijd wijzigen. Werken in wireframe modus over te schakelen naar gerenderd, vervolgens naar het spook, enz helpt u bij het visualiseren van het model beter en ziet u verborgen gebreken die anders onopgemerkt kunnen als u in slechts één modus de allertijden werkt.