Stap 2: VERFIJNING van de WERVELKOLOM
Aandacht besteden aan de opdrachtbalk (bovenaan links) in deze stappen. De tool zal u vragen welk oppervlak is gevangen in de "kooi". Dit is het object dat ik wil bewerken. Ik selecteer het (het omslaat naar geel eenmaal geselecteerd) en de volgende query uit het hulpprogramma pops up... "Select control-object". Mijn besturingselementobject gaat het zeer object dat ik bewerken ben, zodat ik de oppervlakte nog opnieuw selecteren. De volgende vraag die het hulpprogramma vraagt is "Regio bewerken". Ik selecteer "Globaal". Afbeeldingen 21, 22
Het hulpprogramma maakt nu een Maas. Als u het oppervlak nu selecteert, het heeft twee delen... het besturingselement en de polysurface. Selecteer "control" en je krijgt een gele kooi. Afbeelding 23.
Nu brengt raken F10 de controlepunten, die kunnen nu worden verplaatst, geschaald en geroteerd. Nu kan ik het oppervlak in iets meer boney/organische bewerken. Afbeelding 24
Ik selecteer een aantal punten en verplaatst u ze in de viewport kant met ORTHO en PLANAR ingesteld op ON om het maken van een verdikking. Beelden 25, 26
Afbeelding 27 toont de zet in de haven van perspectief.
Door verdere bewerken in alle viewports die werd bereikt door het verplaatsen, schalen en roteren van afzonderlijke punten, evenals groepen van controlepunten, heb ik de eenvoudige stromend oppervlak in een vorm die lijkt op iets boney en wervels-achtige verfijnd. Beelden 28, 29
Het duurde vele trys en opdrachten om het oppervlak graag dit "ongedaan maken". Trial and error baby!