Stap 5: Verdere VERFIJNING van het MODEL
Nu, zal ik deze "kloon" een beetje anders dan de oorspronkelijke component beeldhouwen. Eerst, uitgevoerd ik een operatie "Boolean aftrekken" op de kloon te verwijderen van het bovenste gedeelte van het stuk. Dit werkt door het nemen van de massa van een voorwerp en gebruiken om een ander object te knippen. Opmerking: Rhino heeft een ingebouwde commando helpen met geanimeerde voorbeelden van hoe de tool werkt. Maak gebruik van het, is het handig en een werkelijk koele eigenschap.
Volgende geplaatst ik de kloon waar ik wil om te gaan. Nogmaals met kooi bewerken, tweak ik het formulier. Afbeeldingen 51, 52, 53, 54, 55, 56.
Foto 57 Ziet u het eindresultaat van deze beeldhouwen, met context.
Nu overigens een ander rib stuk door te kopiëren van een bestaande component. Ik bewerken dit stuk met behulp van de opdracht "schaal". Beelden 58, 59, 60
Tevreden met de oorspronkelijke vorm, ik plaats het stuk en de opdracht "trim" Verwijder het overtollig deel van de rib die langs de kraag steekt. Beelden 61, 62
Ik verder bewerken met behulp van de schaal, kooi bewerken, en het verplaatsen van hulpmiddelen. Afbeeldingen 63, 64, 65, 66.
In afbeelding 64 ziet u de onderdelen zijn niet bekleed goed, zodat ik dit corrigeren met behulp van kooi bewerken, verplaatsen de begrenzende invoervak punten zo nodig.
Op dit punt, waren mijn grote bewegingen compleet. Echter na het bekijken van het model over besloten heb ik dat ik niet de zorg uiteinden de kraag stuk. De uiteinden zal achter de nek en dit is waar een snaar/string zal veilig aan het fysieke model om te houden van het stuk op het lichaam. De gebogen vorm aan deze uiteinden lijkt gewoon niet te zin dus heb ik besloten om te vereenvoudigen van de uiteinden.
Ik heb een vliegtuig dat ik kan gebruiken als een cut-object en "Boolean aftrekken" de uiteinden. Beelden 67, 68, 69, 70
Twee kleine bollen werden toegevoegd aan de uiteinden en ik "Boolean aftrekken" een diameter cilinder 1/16" om te maken kleine 1/16" diameter gaten op elk gebied. Beelden 71, 72, 73
De stukken zijn eindelijk klaar om te worden samengevoegd tot een solide "waterdichte" model, of "Gesloten Polysurfce".
Met behulp van "Boolean Unie" ga ik stuk voor stuk, smelten één component naar de andere, totdat ik heb een enkelvoud stuk. Als deze bewerkingen voltooid zijn kan ik individuele stukken niet bewerken. Beelden 74, 75, 76
Zodra twee stukken worden gesmolten met Boolean Unie, gaat het gedeelte van een onderdeel dat is binnen een andere weg, maken een mooie schone gezamenlijke/Unie. U herinnert zich wellicht de opmerking die ik heb over lelijk uitziende eindigt gemaakt. Zie afbeeldingen 77, 78
Om te plaatsen het model en dubbel te controleren dat het in de grens van de printer passen zal, ik heb een kubus gemaakt met de drukkerij grens dimensies in een afzonderlijke rode laag voor duidelijkheid. De printer die ik voor dit project huren ben heeft een 8 "x 6" basis en een 6" hoogte limiet. Mijn vak is dus 8 x 6 x 6. Beelden 79, 80
Ik V-Ray gebruikt te maken van het uiteindelijke model met behulp van een nylon textuur te simuleren de ABS kunststof die de fysieke model zal worden geconstrueerd uit. Foto 81