Stap 2: Fundamentele Synth Patch
Het meest fundamentele object in een synth patch "osc ~", dit object genereert een sinusgolf. U kunt de frequentie van de sinusgolf opgeven door een argument zoals "osc ~ 440"; Deze oscillator genereert een sinusgolf met een frequentie van 440Hz. U kunt ook de frequentie van de osc ~ object het bovenste linker instroomopening passeren. Herinner me als u wilt meer informatie vinden over een van de objecten, klik met de rechtermuisknop op het object en selecteer "Help".
Vervolgens maakt een "dac ~" object, dac staat voor digital audio converter. Dit object wordt gerouteerd audio van pd luidsprekers of de audio-uitgang van uw computer. De linker inlaat stuurt audio naar het linker kanaal en juiste inlaat stuurt het op het juiste kanaal. Sluit de uitgang van de osc ~ 440 aan de inhammen van de dac ~ zoals weergegeven in de eerste afbeelding.
Geen geluid komt uit uw luidsprekers nog. Dit is omdat we vertellen pd moeten inschakelen zijn digitale signaalverwerking. Doe dit door het selecteren van "berekenen audio" op de pd-uitgebreide hoofdvenster (figuur 2). U hoort een sinusgolf, als je stoppen wilt, uncheck compute audio.
De uitvoer van de sinus van osc ~ heeft een amplitude van 1 standaard; signalen die worden verzonden naar de dac ~ moet worden tussen -1 en 1 of ze worden bijgeknipt en geluid vervormd. Als we willen veranderen van de totale winst/volume van het signaal moeten we enkele meer objecten toe te voegen. Zoals blijkt uit figuur 4, maken een "slider" en "* ~" bezwaar en verbinden zodat de uitvoer van osc ~ wordt vermenigvuldigd met de waarde van de schuifregelaar. Merken van het "/ 127"-object in het pad tussen de schuifregelaar en * ~. De schuifregelaar object output waarden tussen 0 en 127, maar als we onze sinusgolf door iets groter dan 1 vermenigvuldigen het zal worden verstoord in de dac ~ (ga je gang en probeer het). Dit nummer delen door 127 aangepast, zodat er altijd tussen 0 en 1, nu de schuifregelaar omhoog en omlaag te slepen moet verhogen en verlagen van het volume van de sinus. Numberbox objecten ("nbx") gebruiken om dubbel te controleren dat alles goed werkt (figuur 4).
Vervolgens een numberbox ("nbx") te koppelen aan de linker inlaat van osc ~ zoals weergegeven in figuur 5 - dit object zal het moduleren van de frequentie van de osc ~ object. Gebruik control/command + e om te schakelen uit bewerkingsmodus (ook bewerken >> bewerkingsmodus) en klik en sleep de numberbox om de waarde te wijzigen. Als je eenmaal boven over ongeveer 30Hz hoor je een lage frequentie sinus (Controleer of compute audio is aangevinkt!).
In figuur heb 6 ik sommige extra objecten opgenomen en ze aangesloten op de linker inlaat van osc. Deze objecten zullen onze belangrijkste sinusgolf sommige vibrato (zwenkende frequentie) geven. De osc ~ 5 object uitgangen een sinusgolf van frequentie 5Hz. Volgende en * ~ geeft de sinusgolf 5Hz een amplitude van 20. En tot slot de sinusgolf wordt gecompenseerd door 440 door de + ~ bezwaar, dit betekent dat dit signaal komt uit een sine-wave die tussen de getallen 420 en 460 met een frequentie van 5Hz schommelt. Wanneer dit signaal wordt ingevoerd in de linker inlaat voor een ander osc ~, daarin de frequentie van die osc ~ tot opheffing tussen 420 en 460 Hz bij een frequentie van 5Hz. Dit heet frequentiemodulatie. Bewerkingsmodus uitstappen en wijzig de amplitude, tarief en center frequentie modulatie frequentie om een beter begrip van hoe het werkt met de numberboxes.
Ik heb deze patch hieronder toegevoegd.