Mijn Autodesk Maya student licentie verlopen onlangs. Dus ik deed wat iedereen zou doen, bouwen mijn eigen 3D CAD software (Let op Autodesk).
Dus ik begon te schrijven van mijn toepassing in C++ met behulp van OpenGL, SDL en in ongeveer een week, dit was het resultaat.
Enkele van de (weinige) functies:
1) de grote viewport biedt een perspectief-uitzicht uw 3D rijk
2) de onderste twee viewports bieden voor- en zijkant uitzicht
3) kunt u ongedaan maken eventuele fouten (soort van)
4) het object kan worden geschaald in alle x, y en z coördinaten afzonderlijk of allemaal tegelijk
5) Neem een screenshot van uw meesterwerk
Zoals u dat dit is een zeer elementaire en beperkte toepassing zien kunt, in deze toepassing zal ik uitleggen mijn proces van de opbouw van de toepassing en hoe ik OpenGL gebruikt om dit te bereiken.
Over dit instructable: Het doel van dit instructable is om beginners kennismaken met de spannende wereld van computergraphics en OpenGL. Dit instructable is geschreven om de snelle en eenvoudige stappen te volgen mij tweedehands voor wekken een basaal CAD-toepassing.
Ik heb geen OOPs begrippen gebruikt en ik heb geprobeerd te houden programmeren als fundamentele als mogelijk, maar basiskennis van C++ is vereist. Maar als u twijfelt, aarzel dan niet om commentaar en ik zal antwoorden met het beste van mijn kennis en probeert uw probleem op te lossen.
Opmerking Dit is gewoon een fundamentele intro van OpenGL en SDL, maar als u wilt dat een uitgebreider en beter gids voor het maken van apps in OpenGL, zou ik adviseren Anton's Open GL Tutorials, de links openen naar de site van amazon.
Mijn methodologie voor het schrijven van de code wordt niet aanbevolen, in plaats daarvan dat heb ik ook een hyperlinks aan de onderkant van elke stap die zal u naar de officiële websites van OpenGL en laten zien de juiste manier om de functies te gebruiken.
Ik had een persoonlijk doel om te eindigen deze toepassing in een week, dus er nog steeds een veel bugs in de bouw, maar ik zal het verbeteren van mijn code wanneer ik krijg de tijd om dit te doen.
En natuurlijk, ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele schade door mijn code aan uw computer. run mijn code op uw PC op uw eigen risico veroorzaakt.
Als u eventuele tekortkomingen of fouten in de code vinden, gelieve te antwoorden in het commentaar en ik zal fix it.