Stap 7: De bouw: meerdere viewports
Nu, het enige verschil is dat ik heb toegevoegd drie nieuwe viewports,
(1) en (2): ten opzichte van een viewport in de vorige stap, nu ik heb toegevoegd 4 nieuwe viewports, door simpelweg kopiëren plakken van de code van initGL() en establishProjectionMatrix(), en namen ze in alfabetische volgorde.
(4) is ook gewoon kopiëren plakken, het enige verschil hier is is echter dat ik de glClearColor() waarden voor de 4 verschillende viewports hebben veranderd.
(3) is waar is, de verschillende viewports hebben verschillende vorm en positie zien, ik heb gecontroleerd dat door
InitGL (PosX, PosY, SizeX, SizeY), zoals ik heb in de vorige stap besproken. Zo veranderde ik gewoon de waarden voor elke viewport.
Ik heb gemerkt dat de verschillende delen van mijn toepassing volgens de verschillende functies controle daarop,
(A) wordt beheerd door InitGLA() en drawSceneA()
(B) wordt beheerd door InitGLB() en drawSceneB()
(C) wordt beheerd door InitGLC() en drawSceneC()
(D) wordt beheerd door InitGLD() en drawSceneD()
(D) is nu dezelfde kleur als de achtergrond, maar er is een viewport (zoals aangegeven door de rode onderbroken lijnen)