Stap 9: Script Editor
Tot nu toe hebben we met behulp van Maya's interface naar access-hulpmiddelen en -opdrachten. Deze hulpprogramma's en opdrachten kunnen ook worden uitgevoerd / benaderd door de Script Editor. Standaard is de Script Editor zeer klein, maar we kunnen vouwen en laat het adem. Druk op de knop op de linker benedenhoek van Maya is (Zie de eerste foto). Een andere manier om het blootstellen van de Script Editor is met behulp van Maya's venster Menu en selecteert u Algemeen Editor en vervolgens Script Editor.
Met de Script Editor openen, ga je gang en maak een kubus zoals u normaal. Kijk dan naar het bovenste gedeelte van de scripteditor, zie je dat Maya een paar opdrachten (getoonde int eh vierde foto) heeft herhaald. Nu kopieer je de regel: "polyCube -ch op -o op - cuv 4;" en plak deze in de onderkant van de Script Editor. Zorg ervoor dat het tabblad MEL is geselecteerd. Verwijderen van de kubus die u zojuist hebt gemaakt en vervolgens Markeer de tekst en druk op control + enter. Maya zal het commando en een kubus gecentreerd op de oorsprong maken!
Dit toont alleen maar dat u kunt het script van dingen die normaal zou nemen veel tijd met behulp van visuele interface van de Maya's. Het grote ding over het uitvoeren van scripts in maya is dat Maya registreert elke opdrachten die u uitvoeren. Dus als je niet wat de MEL-opdracht voor een specifiek instrument of actie weet, gewoon uitvoeren van de actie en check out de script editors log output.