Stap 3: Regels en ideeën
Deze zijn optioneel. Meet de afstand op het tapijt tussen de kastelen en na dit, ze zijn niet langer in roerende. Staat de hit kracht van het ammos; Dit is het bedrag van de verloren mannen bij het raken.
Ik beveel een regel wat zegt: wanneer een bom alleen de muur van het kasteel klopt, het raakt de normale hit punten, en wanneer valt in het kasteel, dit nummer zal worden verdubbeld. We gebruiken een normale bom, die treft 1 op muur en 2 wanneer in het kasteel is gevallen. De brand bom hits 3 en 6 op dezelfde manier. De dubbele bom is oorspronkelijk een set van twee halve cannon ball gebonden met een sterke band; deze bom is draaien en kan leiden tot een grotere schade om zich heen, maar het streven met het mogelijk moeilijker. Je kunt er met twee parels van het draad-gebonden. Deze bom veroorzaakt 4 hit punten op de muur, en 8 wanneer bereikt het binnenste gebied van het kasteel. Maar u kan het verzinnen van een heleboel andere bommen, met haar hit points, als u wilt. Deze bommen kunnen worden gebruikt uit een gratis voorraad, wanneer u nieuweling zijn in het gericht, maar - zoals hieronder - gezien mag u een "markt", die de gameplay sophisticate zal.
Om te bepalen van de schietpartij volgorde Ik aanbevelen aan: 1.) het gooien van een muntstuk randomize, 2.) winnaar (of losser) eerste, 3.) beide van de speler schiet in de zelfde tijd, 4.) eerder vastgestelde volgorde.
De lengte van het spel kan worden over 10-15 rondes, maar als u een langer spel, de prijzen (zie hieronder speelt) kunnen worden gewijzigd.
En een vrij slecht idee: zet een kleine plastic koffiekopje of sommige andere 3-4 cm houder in het kasteel, en, wanneer een bom precies erin valt, thet betekent het kasteel kreeg de max. schade onmiddellijk, en de andere speler gewonnen. Laten we noemen deze dood zone "buskruit depo".
En nog een ander idee: proberen om uit te breiden van deze regels met sommige items 'landschap' en de 'markt' optie: we, bijvoorbeeld, gebruiken in eerste instantie alleen normale bom, en alleen de ronde winnaar munitie kunt kopen na de ronde, slechts één per ronde, voor zijn geld van de omzet (zie hieronder). De markt kan worden uitgebreid met defensie items, ook: extra kasteel muren in verschillende maten, die zijn gezet voor het kasteel, en enkele hits kunnen verdedigen wanneer de muur is klopte. Maar deze zijn moeilijker te registreren tijdens de gameplay. De extra's mogelijk kleine kaarten met de voordelen en mogelijkheden daarop. Hier is een kleine verzameling voor het:
MUREN
Zwakke extra muur: elimineert 1 hit op de muur van het kasteel. Prijs: 5
Sterke extra muur: elimineert 3 hits op de muur van het kasteel. Prijs: 10
Super extra muur: elimineert 5 hits op de muur van het kasteel. Prijs: 20
BOMMEN
Normale bom: hits 1/2 (muur / innerlijke gebied) prijs: gratis en onbeperkt
Brand bom: raakt 3/6 (muur / innerlijke gebied) prijs: 5 voor 3 PC's.
Dubbele bom: hits 4/8 (muur / innerlijke gebied) prijs: 10 voor 2 PC's.
Het geld van de omzet is het aantal van de winnaar bleef mannen. Dit nummer kan worden toegevoegd na rondes, en moet altijd worden geschreven. (Zoals ik eerder al noemde, dit kan vertragen de gameplay, maar misschien worths voor een meer complexe spel).
Om objecten te kopen: alleen de ronde winnaar kan kopen, na zijn rond, en slechts één item. Wanneer de winnaar op de markt is, hij kan enkel 1 object kopen, maar als dit is een bom, dan is dat een 'pack', zoals je kunt zien, 3, of 2 PC's. van bom voor dat geld.
De regels zijn optioneel, u kan vinden iets te wijzigen van de gameplay. Succes!