Stap 3: Berekenen en de gore curven tekenen
Hier is waar de onvolkomenheden beginnen. Zie de opmerking aan de onderkant voor de uitleg.
Bereken de straal (d) van de cirkel moet verkrijgen van de gore-curve.
- d = b / sin(α/2)
bijvoorbeeld d = 39.25 cm/sin (15º) =39/0.2588=151.5cm
Nu gebruiken een stuk touw van de lengte d en plaats het center op een afstand b vanaf de bovenkant en tekenen van de boog.
Een sjabloon maken: Ik zou aanraden om een sjabloon te kopiëren plakken naast elkaar de curve
Afhankelijk van de dikte van het materiaal u gebruikt, en de methode voor het aansluiten van de gores met elkaar zijn verbonden, kunt u sommige kleppen ongeveer 2 cm rond de gores naar binnen vouwen en gebruiken voor het samenvoegen van de gores verlaten.
Opmerking:
c die eigenlijk een curve is wordt benaderd voor een rechte lijn. De fout is afhankelijk van het aantal gores die je hebt besloten om te doen. De meer gores, de minder fout.
Bijgevolg opleggen van c als de rechte lijn, verandert ook de b van "perfectie". De "gore curve", in een 3 dimensionale ruimte zou hetzelfde als b, maar zoals u kunt zien dat met de benaderingen die we hebben gemaakt dit onmogelijk is.
Het is mogelijk om de echte waarden te berekenen, maar de toegevoegde inspanning is het niet waard het verschil opgemerkt in mijn mening. Niettemin heb ik deze methode gebruikt met stoffen en sponzen die een zekere flexibiliteit hebben, waar onvolkomenheden krijgen verborgen.
Hoe dan ook, krijg je een aanvaardbaar semi-sfeer.