Stap 7: Code voor de 16 x 1 LCD
Dit is de code voor de 16 x 1-14 en 16 pins LCD.
/*
LiquidCrystal bibliotheek - Hallo wereld
Demonstreert het gebruik een 16 x 1 LCD display; de LiquidCrystal bibliotheek werkt met alle LCD-beeldschermen die compatibel met de Hitachi HD44780-stuurprogramma zijn. Er zijn velen van hen daar, en u kunt meestal vertellen hen door de 16-pins interface maar dit 16 x 1 zijn LCD, 14 pin interface.
Deze schets worden afgedrukt 'Hello World!' op de 16 x 1 LCD.
*/
de code van de bibliotheek omvatten:
#include < LiquidCrystal.h >
initialiseren van de bibliotheek met de nummers van de pennen van de interface
LiquidCrystal lcd (12, 11, 5, 4, 3, 2);
VOID Setup {}
de LCD's aantal kolommen en rijen instellen:
LCD.begin (8, 2); 16 1 x, gericht als 8 x 2
lcd.setCursor(0,1); init rechterkant
LCD.Home(); terug naar start
LCD.Clear();
Een bericht op het LCD-scherm afdrukt.
LCD.Print ("Hallo wo"); afdrukken van de linker kant
lcd.setCursor(0,1); Ga naar rechts
LCD.Print("rld!"); afdrukken van rechts
knipperende cursor
LCD.cursor();
LCD.Blink();
}
void loop {}
}