Stap 1: Ontwerpen van de schimmel
Ik heb ook links naar de bestanden die ik heb gemaakt, maar als u ervaring met CAD hebt en wil graag een gaan op uw eigen mal hier zijn de belangrijkste stappen die ik nam ontwerpen...
- Om te beginnen, wilt u ontwerp wat het laatste deel eruit zal zien, wat uit de mal komt. Elk gezicht is in wezen een pentagon met een 31.72deg mijter. Ik gebruikte functies zoals draaien, oppervlak/lichaam bezuinigingen en filets om een shape te maken was ik tevreden. De uiteindelijke vorm komt uiteindelijk neer aan u en uw keuze van de spreker... Het belangrijke ding om te overwegen in dit stadium is dat dit worden verwijderd uit de mal moet zodat na te denken over waar de splitline zal worden en voorkomen van overhangen in de richting van de cast zal verwijderen. Lichte concepten op verticale vlakken toevoegen maakt het ook makkelijker te verwijderen...
- Als u eenmaal een ontwerp uw tevreden, gebruik de shell-tool. Selecteer een uiterlijke shell met een wanddikte van op ten minste 1,5 mm, met de onderz─│de geselecteerd als de een om te verwijderen.
- U zou nu moeten hebben een negatief van uw oorspronkelijke shape - het begin van de schimmel. Op dit moment moet één lichaam zodat zult u moeten opsplitsen in twee organen, in een vliegtuig waarmee de schimmel uit elkaar worden getrokken en de cast verwijderd. Als u geen veel ervaring van het ontwerpen voor u zou willen doen van een Google-zoekopdracht voor tips - molding ontwerp ik onderdelen voor spuitgieten elke dag op het werk die helpt...
- Vervolgens voegde ik zijden en functies aan de twee schimmel helften waarmee het aan elkaar worden geklemd voor het gieten...
- Nu moet je een schimmel klaar uitvoer voor afdrukken in 3d!
Ik heb toegevoegd notities over de foto's en kijken naar mijn onderdelenstructuur van CAD kan helpen u langs...