Stap 5: Wat u kunt doen tot nu toe
MOV [0], #0x41; het eerste teken ingesteld op ascii code 0x41 "A"
MOV [1], #0x1f; instellen van de 'attribute' van het eerste teken
De kenmerk-bits instellen de kleur van het karakter en de achtergrond. 0x1f of % 00011111 stelt de achtergrond blauw (eerste 4 bits, 0001) en voorgrond naar wit (1111). Een woord van waarschuwing hier, toen ik testte dit uit op een echte machine ontdekte ik dat op ten minste de computer, ik ook gebruikte had een knipoogje bit (woot!). Via de volgende link, moet bit 7 of (% 10000000 = knipperen).
Hier vindt u meer info hier:
http://Geezer.osdevbrasil.net/OSD/cons/index.htm
Voel je vrij te doen wat ik deed hier, en spelen rond met het maken van allerlei gekleurde tekst (Maak alles wat u ontwerpt vrienden met de gele tekst op een witte achtergrond huilen) en weergeven van grappige dingen zoals 'Feed me' enz...
Dit leek veelbelovend, maar ik liep in een beperking waar de opstartsector op een diskette is slechts 512 bytes. Dit is echter prima voor korte berichten, als u wilt iets liefhebber of ingewikkelder die je moet gaan verder met deel 2.