Stap 1: Uw gegevens weten
Nou is het basisding weten dat wat in uw computer alles gegevens (binaire in de kern) maar gecodeerde in verschillende vormen, muziek, foto's, teksten of video's (that´s een ruwe benadering) het punt is dat bij het maken van bestand en een gecomprimeerde indeling in uw pc als een .jpg de gegevens maken een rigide indeling verwerft en een foto creëert , it´s hetzelfde met .mp3 .mov .doc etc, dus wat we gonna do truc het systeem proces x soort gegevens als y soort gegevens, in dit geval. RAW-beelden als. RAW audio-bestand.
. RAW-bestanden zijn goed... rauw, het is niet-gecomprimeerde gegevens die kunnen worden gezien als bitmaps of verrijkt golfvormen en dit is waar het glitching begint, we gonna nemen de onbewerkte bitmapgegevens en gebruik het als een raw audio bestand manipuleren van de gegevens in leuke manieren, dit zal ook dienen om te begrijpen hoe alle digitale info hetzelfde in een basisniveau is.
Bueno, lo básico es saber que todos los datos que exist nl tu computadora zoon iguales pero están codificados de manera distinta (los datos nl su forma más básica zoon kan) cuando se crean fotos, música, textos o vídeos (es una forma sencilla de explicarlo) el punto es que cuando creas VN archivo nl VN formato file como un .jpg los datos adquieren un formato rígido y se geslachten una foto , es lo mismo con .mp3, .mov, .doc enz, así que lo vamos een hacer es engañar al sistema para que procese x tipo de datos pensando que es y tipo de datos, nl este caso vamos een usar imágenes. RAW como sonido. RAW
Nl el formato. RAW los datos geen se comprimen y neen tienen una forma determinada y los podemos ver como mapas de bits o sonidos y aquí es dónde el glitching empieza, vamos een tomar el mapa de bits y lo vamos een procesar como un sonido para lograr efectos bastante interesantes, también servirá para entender como toda la información digitale es la misma nl un nivel básico.