Voor degenen met een FBX-bestand, gaat u naar de volgende stap.
Deze tutorial is gemaakt voor Maya 2013, maar ik denk dat het zou moeten werken in 2010-2015.
Goede bron voor opensource mocap gegevens: Originele bestandengeconverteerd naar BVH
Aangezien veel gebruikers hadden moeite met het conversieprogramma voor fbx van Autodesk, heb ik een andere methode gevonden. Deze methode is eigenlijk beter, geloof ik, omdat het draait native in Maya als een klein scriptbestand dat minder ruimte in beslag en verbetert de werkstroom. Het python-bestand is een bijlage op de instructable. Zet de py-bestand in uw Maya manuscriptfolder (documenten/maya/scripts) om te installeren. Nu open Maya en aan de onderkant van uw venster zal er een tekstinvoerveld. Aan de linkerkant van dat zal het zeggen MEL of Python. Als het zegt MEL, klikt u op de woorden MEL. Nu kopie plak het volgende in het tekstveld
bvh_importer importeren
bvh_importer. BVHImporterDialog()
Nu kan je hier kunt u het script eenmalig uit te voeren, of bij voorkeur Markeer de tekst u geplakte en middelste muisknop klik en sleep de tekst naar een plank van uw keuze aan de bovenkant zoals de animatie plank voor snelle toegang.
Hier zijn de links: Installeer instructies de github bovendien, hier is waar het project zich bevindt.
Motionbuilder werkt ook als u wilt converteren van de bestanden met behulp van het bestand > motion bestand importeren en vervolgens exporteren als fbx.