Dit was de een Splicer Bunny masker uit het spel BiOSHOCK, ik me voor Halloween vorig jaar maakte. Ik weet het, ik weet. De bunny oren op het masker in het spel zijn naar binnen gebogen, maar laat ik zeggen dat ik dit masker relatief snel omdat ik moest zowel de Kitty en vlinder maskers maken voor mijn vrienden die ik wist niet dat mijn fout tot de klei had al gedroogd.
Aangezien ik gebrek aan de foto's voor een goede stap voor stap, geef ik u een eenvoudig overzicht van wat ik deed.
Ik gebruikte materialen waren:
-Een volledige geconfronteerd masker uit een ambachtelijke winkel (deze is van Micheal van)
-Dun draad en wire mesh aan de vorm van de oren
-Crayola Air droge klei
-Stevige lint
-Duct tape
-X-acto mes
-Sculpteerbeitels (zoals linoleum scharen, houtsnijwerk tools, klei beeldhouwen instrumenten)
-Witte verf en sommige ambachtelijke verf
Ik stel voor experimenteren met iets meer lichtere zoals sommige lucht droog schuim klei omdat het is flexibeler te maken; Hoewel ik niet zeggen als het zal werken op dezelfde manier die de crayola clay deed. Ik zeg dit omdat de crayola klei toegevoegd wat gewicht aan het masker in het einde.
Ik begon met het tweaken van het masker door de vormgeving van de oog-gaten met een zeer scherp mes van X-acto te lijken op de iemands uit het spel. Ik ook het deel van de mond van het masker weg gesneden en gevormd het dienovereenkomstig aan het bronmateriaal.
Ik vervolgens doorboord verschillende, kleine gaten aan de bovenkant van het masker en de schroefdraad van de draad door en de vorm van de oren. Ik gemonteerd het gaas tussen de draad die ik heb voor de oren gemaakt te laten meer stevige.
Nu op naar de klei!
Ik roughed up van het oppervlak van het masker met sommige grof schuurpapier zodat het de klei had iets te grijpen houden aan en begon met het vormgeven van de bunny snuit door toevoeging van klei rond het deel van de neus van het masker en ervoor te zorgen dat ik geen betrekking had op de neus gaten. Ook zorgde ik ervoor dat er een naadloze overgang waar de klei eindigde en het masker begon. Vervolgens verplaatst heb ik naar de oren waar ik begon met het toevoegen van klei aan de basis van de oren - ervoor zorgen dat de overgang was naadloos ook- en werkte mijn weg omhoog. Ik probeerde te gebruiken als kleine klei mogelijk terwijl het nog steeds proberen om een glad oppervlak vanwege het gewicht.
Daarna waren de kleine details zoals de grens en de wervelingen rond de ogen. Ik deed dit door toevoeging van klei naar de juiste plaatsen en begon carving weg wat ik niet nodig totdat ik het gewenste ontwerp bereikt. Nadat ik door met dat was, liet ik het masker om droog 's nachts.
De volgende ochtend ik roughed up het masker een beetje door af te breken en barsten van kleine stukjes van de grens en swirls aan een slag bij gescheurde aanzicht. Nadat ik tevreden was met het afbramen omhoog, begon ik het schilderij proces dat bestond uit verscheidene jassen van witte verf. Na dat droog was, ik ging terug en begon met het schilderen van de rand en de details met sommige ambachtelijke verf dan spetterde wat nep bloed mijn neef gemaakt hier en daar. Nadat alles was gedroogd, voegde ik een goede, stevige lint voor de band. Dan...
Ta-da! Ik had mezelf van een splicer masker!