Stap 3: Basisprincipes - 1 - mesh objecten
Netobjecten zijn kubussen, kegels, cilinders, bollen, enz.
In de 3D-weergave ziet u dat uw kubus heeft drie pijlen die verschillende kleuren hebben.
Blauwe pijl - z-as
Rode pijl - x-as
Groene pijl - y-as
Verplaatsen van de Maas objecten alles wat je hoeft te doen is het object selecteren door te klikken op het en ofwel klikt u op en pak op van de as of druk op de G-toets en selecteer de as X, Y, Z. Thats G + X of Y of Z. (G staat voor grijper)
Om het object te roteren is alles wat je hoeft te doen selecteert u het object druk op de R toets, selecteer de as die u wilt draaien op en tenslotte steken de hoek waarop het moet worden gedraaid. Thats R + X of Y of Z + hoek
NETOBJECTEN SCHALEN:
Om de vorm van uw object te wijzigen kunt u uitbreiden of verkleinen van het object in de X-, Y- en z-as.
Om het object te schalen als een geheel - S + grootte (standaardschaal is 1. Als u de schaal op 2 instelt, zullen het dubbele van de grootte)
Op de schaal van het object (X-as) - S + X + grootte.
Op de schaal van het object (Y-as)-S + Y + grootte.
Op de schaal van het object (Z - as)-S + Z + grootte.
MESH OBJECTEN DUPLICEREN:
Een object dupliceren (Maak een exacte kopie van het) alles wat je hoeft te doen is druk op SHIFT + D (D staat voor dupliceren) + X of Y of Z of G (druk op G om gewoon grijpen)
WAARSCHUWING:
Terwijl een heleboel fouten dupliceren optreden kan. Als u een object dupliceren en u vergeet om het te verplaatsen, wordt het er waar het oorspronkelijke object zich zo verwijderen het gedupliceerde object of ongedaan maken (CTRL + Z - ongedaan maken, CONTROL + SHIFT + Z - opnieuw)
Om in meer netobjecten:
Er zijn vele manieren om in netobjecten.
Een manier is om naar de tool bar Klik op 'Maak aan' en u ziet een lijst van netobjecten. Als u klikt op een die worden ze in de 3D-weergave boven het raster weergegeven.
U kunt ook klikken op SHIFT + A om het menu waarin u kunt selecteren welk type met een maaswijdte die u in uw 3D-weergave wilt.
Terug te brengen uw objecten naar de standaardlocatie, de rotatie of de omvang u het volgende doen:
Locatie - ALT + G
Rotatie - ALT + R
Maat - ALT + S
Objecten verwijderen:
Selecteer het object en druk op de X-toets.
OPMERKING:
Terwijl het doen van elke sneltoetsen (meer als formules of algoritmen die je doen om iets makkelijker, bijvoorbeeld de sneltoets G + X of Y of Z waar u het object kunt grijpen) druk op de toets slechts eenmaal niet dragen van de sleutels en doen.