Stap 2: Beweren en codering
Als u niet reeds hebben, volg de aanwijzingen op de website SparkCore en claim uw SparkCore (http://docs.spark.io/connect/). Terwijl u de telefoon app kunt, voor dit project stel ik met behulp van de opdrachtregel aanspraak maken op de kern en het instellen van de wifi (http://docs.spark.io/cli/). Als dit nog niet op de computer die u gebruikt om de code van de kern, zal u wilt downloaden van node.js en de opdrachtregel gebruiken.
Zodra de kern van de Spark is beweerde en ingesteld op de wifi die u gebruikt, ben je klaar voor code. Voor dit project zal u de SparkCore IDE op www.spark.io/build. We zullen de JSON, openweathermap, HTML, Liquidcrystal en SparkButton bibliotheken gebruiken voor dit project. HTML, Liquidcrystal en de SparkButton zijn al opgenomen in de IDE door te gaan naar de zijbar en te klikken op bibliotheken (zoals afgebeeld). De anderen zijn echter beschikbaar op github en moet u handmatig kopiëren en plakken van de delen van de bibliotheken in de IDE, waarvan de grootste is de JSON-bibliotheek moet u die hier (https://github.com/bblanchon/ArduinoJson). Het is een beetje van een karwei, maar u zult moeten gaan op elke koppeling met een ".h" en ".cpp" uitbreiding en de kopie en plak de inhoud in de kern van de vonk IDE door te klikken op het plusteken (+), zoals weergegeven in de afbeelding. Doe dit voor elk bestand, en uw ijver zal worden beloond.
Nadat de JSON-bibliotheek is alle gekopieerd ga naar deze link en de kopie en plakken van de bibliotheek van de openweathermap met behulp van dezelfde methoden als de JSON-bibliotheek (https://github.com/synox/openweathermap-spark-lib). Gelukkig is deze bibliotheek heeft slechts één ".h" en een ".cpp" bestand. Wanneer de bibliotheken zijn ingesteld, kunt u downloaden, kopiëren en plakken, het bestand blinkerdoo.io in de vonk IDE en aanmelden op openweathermap.org om een toegangscode kostenloos en plaats deze in uw code samen met de stad en staat u het weer in. Neem speciale nota dat de openweathermap.h en .cpp bestanden die zijn gekopieerd zal niet dezelfde httpClient bibliotheeknaam hebben in de opdracht import/include zodat u moeten zult veranderen in #include "HttpClient/HttpClient.h" aan. Controleer of de code door te klikken op het vinkje in de linkerbalk, problemen codering u kunt hebben, en doorgaan naar de volgende stap, bouw.