Stap 3: Bouwen van een App
Ik gebruikte MIT App uitvinder, die zeer gemakkelijk is te leren, echter is het onhandig! Zie bijlage voor de app blok code - helaas kon ik niet vinden een manier om de code rechtstreeks exporteren naar een PDF-bestand.
Dit programma kan een gebruiker (i) sluit met een BT-apparaat, (ii) selecteert u elk moment van de dag, en (iii) legt dit tijdstip naar de BT module. In het algemeen, kan het programma elke 1, 2, 3 of 4-cijferige nummer sturen. Eerst wordt de tijd van dag (dat wil zeggen, 11:30 am) samengevoegd tot een enkel getal. Dit nummer ("Element") wordt vervolgens geconverteerd naar een ASCII-teken ("new_Element") uit de matrixindex van een, gevolgd door toezending van een start byte "A", geordend bytes representatief zijn voor de geselecteerde tijd, en een einde byte 'X' is geselecteerd. Elke byte wordt ingelezen vanaf de UART van de MSP430 G2553 microcontroller en, afhankelijk van de lengte, elke byte is geconverteerd van een char naar een int type en vervolgens toegewezen aan een globale variabele die wordt gebruikt om het verschuiven van de intensiteitswaarde van de PWM LED's.
De programmastructuur van het:
- Verbinding maken met BT module. Maak "lijst picker" wanneer-do blokken (voor en na het plukken) omdat er mogelijk meerdere modules binnen bereik.
- Selecteer tijd van de dag in"tijd". Uur naar minuten converteren en samenvoegen met minutenwijzer. Dit creëert een getal van 0 tot 1440 in een periode van 24 uur, die wordt toegewezen aan een variabele.
- Een grote wanneer-do geneste blok als-dan-structuur die te klikken op de knop vertegenwoordigt "legt de huidige tijd van de dag" maken. De structuur van dit blok zal kijken naar de lengte van de waarde van de aaneengeschakelde tijd de gebruiker heeft geselecteerd en het toewijzen aan nieuwe variabelen. Bijvoorbeeld, als de tijd 28 is (betekenis 12:28 am), het eerste cijfer zou worden toegewezen aan de variabele "Element1" en het tweede cijfer zou worden toegewezen aan "Element2" en zo verder. De rest van de structuur roept andere programma's, waarin de functionaliteit voor informatie via de BT module moeten worden verzonden.
- Zoals hierboven vermeld, bevat de structuur van geneste blok programma oproepen. Eerste is in lijn een aanroep van een programma dat wordt geconverteerd van een willekeurig cijfer van 0 tot en met 9, die oorspronkelijk is toegewezen aan de variabele "Element", naar de juiste ASCII karakter en de nieuwe waarde wordt toegewezen aan de variabele "new_Element". Volgende in lijn, in het geval van een getal van 2 cijfers, zou u een ander programma gesprek te converteren van het tweede cijfer. Derde zou in lijn zijn voor het verzenden van de start-bytekarakter "A". Vierde is in lijn een oproep tot een programma dat het eerste cijfer in een 1byteNumber stuurt. Vijfde is in de lijn als de voorgaande, maar het verzenden van het tweede cijfer. Laatst is in lijn een oproep voor het verzenden van de einde-byte 'X'.