Stap 4: Bomen en architectuur
Het platform heeft en nog steeds een gevlochten relatie met bomen. Alle in kolomvorm structuren een schuld van dankbaarheid aan bomen, en van onze eerste additieve structuren, nadat we van subtractieve ruimten, zoals grotten, naar andere soorten onderdak, zoals yurts en tepees verplaatst, het was wel het gebruik van bomen en hun onderdelen dat wij bescherming tegen de elementen gemaakt.
Laugier van Essay over het platform van 1753 beschikt over een illustratie van bomen als architectuur en natuur tegelijkertijd, en dat is formeel en performatively interessant te vergelijken met de Viollet-le-Duc illustratie van 1875, waar de engineering is authentiek. Van de nota, le-Duc rente met gotische architectuur en haar formele vertaling naar het nieuwe materiaal van die leeftijd--echoes gietijzer--de textiel kunst weerspiegeling van de vele complexe, kromming gebaseerde geometrieën gevonden binnen de gotische architectuur. Illustraties van metselwerk-- en, in bijzondere, lensvormig geometrieën--staan zoals weerspiegeld in de boom koppelverkoop, of pleaching, in wezen het gelijkmakende samen van individuele plantgoed ledematen maken nieuwe geometrieën. Deze translatietraagheden akte is van groot belang voor mij, evenals de ruimtelijkheid en formele complexiteit gevonden binnen elke voorbeeld hierboven uit Lancet aan Ogee tot klaverblad.