Stap 5: Toekomstige ontwikkeling
Er zijn vele manieren aan te passen het ontwerp en de functionaliteit van het product om te passen bij een verscheidenheid van verschillende middelen met BLOX. Er zijn veel verschillende toepassingen dat de BLOX kan worden aangepast voor het opnemen van educatieve, recreatieve, of prestaties als onderdeel van een ensemble of concert. Toekomstige ontwikkeling ideeën omvatten een versnellingsmeter aan de binnenkant van de doos te gebruiken om de geluiden te manipuleren door oppakken en het vak bewegen. Een ander idee zou zijn om het te gebruiken als een educatieve apparaat waarin leerlingen leren allerlei vaardigheden en verbeteren van zintuiglijke ontwikkeling.
Het idee achter de BLOX is dat het moet worden zowel eenvoudige als boeiende op hetzelfde moment. De interface mag niet ingewikkeld en het moet de gebruiker niet duren lang aan het verzamelen van de vaardigheden en kennis over het functioneren van de apparatuur.
Zoals Ullmer en Ishii (2001) suggereren, een "materiële user interface" is niet een invoerapparaat, er wordt geen onderscheid gemaakt tussen "input" en "output". In plaats daarvan fungeert het apparaat als een manipuleerbare fysieke representatie van waarden en operaties. Met de BLOX systeem, kunnen we het gebruik ervan als een tastbare apparaat bepalen met een beschrijving van het object als een manipuleerbare fysieke vertegenwoordiging van de operaties. Als de gebruiker een object op het oppervlak van de druk-pads plaatst, activeren ze de notities die zijn toegewezen aan dat gedeelte van de doos. Dit kan vervolgens worden gemanipuleerd met behulp van meer druk (zwaardere-object) of met behulp van de potmeter om de waarden van de effecten of timbre van de notitie te wijzigen.
De Le (Jorda, 2004) is een goed voorbeeld van hoe de BLOX kan worden ontwikkeld zodat de camera-invoer te lezen van bepaalde aspecten van het object geplaatst. Bijvoorbeeld, in plaats van de kracht sensor pads, kan een kleine webcam worden uitgevoerd onder plexi glas. Dit zal dan het lezen van bepaalde functies, zoals kleur of symbolen. Als educatieve tool zal hierdoor de leerling cognitieve vaardigheden aan sound gerelateerde te ontwikkelen.
Zoals Jordà (2004) suggereert, kunnen spelen en maken van muziek met behulp van digitale hulpmiddelen een sociale en collectieve ervaring die zowel samenwerking en concurrentie integreert. Hier de belangrijkste zinnen zijn collectieve ervaring en samenwerking, hetgeen impliceert dat het gebruik van dit bijzondere instrument kan worden gebruikt als een educatief hulpmiddel.
Froggies (Nimoy, 2004) is een ander apparaat dat invloed op de toekomstige ontwikkeling van de BLOX uitoefenen kan. Met Froggies, een tafel met een scherm ingebed in de oppervlakte fungeert als een arena voor virtueel leven. Kinderen kunnen het vervolgens reageren met het virtuele leven door verschillende symbolische markeringen te plaatsen op de tafel en glijden ze rond. Dit is een educatief hulpmiddel dat bindt de gebruiker en verbetert de gezamenlijke ervaring van de leerling. Met de BLOX, kan een soortgelijke aanpak worden ontwikkeld met behulp van de "slots" als getallen die een verscheidenheid aan klanken te genereren. Bijvoorbeeld, kan de leerling worden gegeven een wiskundige vraag met elke mogelijke antwoord weergegeven, met behulp van een LED-display naast elke sensor, die de leerling dan moet pers (of plaats en object) op hun antwoord te geven.
Ullmer en Ishii (2001) overtuigd ben ervan dat tastbare gebruikersinterfaces en tabel op basis van tastbare interfaces waarin digitale informatie praktische met de directe manipulatie van eenvoudige objecten die beschikbaar zijn op het oppervlak van een tabel, wordt veel van de bijzondere behoeften gebracht door de nieuwe live computer muziek prestaties paradigma's kunnen vervullen. De BLOX fungeert als een tabel op basis-interface die de gebruiker om te leren van nieuwe manieren om te ontwikkelen en interactie met een mens-computer interactie apparaat kunt inschakelen.
De BLOX staat open voor verdere ontwikkeling.
Referenties:
Jordà, S. Kaltenbrunner, M. Geiger, G. Alonso. M (2007) de reacTable: het verkennen van de synergie tussen Live muziek Performance en tafelblad tastbare Interfaces [online]. [Geraadpleegd 21 mei 2015]. Beschikbaar op: https://blog.itu.dk/DDAA-E2013/files/2013/09/jorda...
Nimoy, J (2004)-Froggies: New York University, interactieve telecommunicatie-programma [online]. [Geraadpleegd 21 mei 2015]. Beschikbaar op: http://www.jtnimoy.net/itp/froggies/
Ullmer, B. Ishii, H. (2001) opkomende kaders voor tastbare User Interfaces [online]. [Geraadpleegd 21 mei 2015]. Beschikbaar op: http://alumni.media.mit.edu/~ullmer/papers/tui-mil...
De beelden die zijn gekoppeld aan deze stap werden genomen tijdens een live performance met de BLOX. De BLOX werd uitgevoerd als onderdeel van een ensemble van vier verschillende instrumenten. De score werd geprojecteerd op de achterste muur als een alternatieve visualisatie van de notatie. De artiesten reageerden op dit en het stuk werd opgevoerd zonder grote problemen. De uitvoering vond plaats op de Universiteit van Wolverhampton op mei 21 2015. Dit is een voorbeeld van hoe de BLOX kan worden gebruikt als onderdeel van een live optreden.