Stap 3: Geluid gat, rozet, terug Inlay Strip en schoren
Tijd om een gat in de geluidskaart. Ik zocht online blogs en gevonden hoe andere mensen dit volbracht. Het leek alsof een hoge snelheid roterende gereedschap en router bits me de beste resultaten geven zou. Ik bekeek Dremel gereedschap maar na het lezen van de beoordelingen ik kocht de Black en Decker RTX-B op ongeveer 1/3 de kosten van een Dremel.
Ik overlay van de plannen van papier op de bovenste ceder-geluidskaart en het geluid gat center gemarkeerd door te drukken op een tack in het hout. Vervolgens boorde ik een pilot gat iets groter dan de diameter van de cirkel Snijder pivot pin. Ik deed hetzelfde op een stuk van schroot van triplex en het opzetten van de bijlage voor de binnen diameter van de rozenhout en abalone rozet ik ook bij Amazon voor $7 gekocht.
Na het snijden van de binnenkant cirkel met een diameter in het kladje hout ik controleerde de diepte en de doormeter en gemarkeerd de cirkel Snijder gereedschap brace arm met een permanent marker. Dan ik knip de buitendiameter en al het materiaal tussen het en de binnenkant gecontroleerd diameter, de pasvorm van de inlay, de brace arm gemarkeerd. Ik deed het zelfde voor de gezonde gat diameter op de schroot hout. Ik had nu 3 merken op de tool voor de aanpassingen. Beginnen met de binnen diameter, dan de buitenkant, vervolgens weer te verwijderen de tussen hout, dan snijden het geluid gat, de top was klaar om de lijm in de rozet.
Op de achterkant is vaak er een decoratieve strip ingelegd ter dekking van de naad. Ik dacht dat ik zou een strook van krullend esdoorn gesneden uit de stukken van de restanten opgenomen als verpakking in volgorde van het hout terug en zijkant inlay. Ik wilde zetten de dunne zwart-wit accent prufling stroken langs elke kant van de esdoorn-strip. Ik een kanaal voor de esdoorn strip gerouteerd. Heb ik besloten om mijn eigen bredere accent strips van Mulberry die ik een paar jaar geleden uit mijn eigen bomen knippen. Het is een geelachtige kleur.
Binnenkant van een akoestische gitaar is schrap voor de boven- en onderkant. Ik geloof dat dit is gewoon te maken van het dunne hout sterker maar positionering van de verkwikkende, de dikte en de eigenschappen van de gebruikte houtsoort kunnen invloed hebben op het geluid van de gitaar. Ik besloot om het gebruik van de cedar, zou misschien dit toevoegen aan de "warmte van het geluid". Ik kocht een stuk van 5/4 dek gangboord die eruit zag als het grootste deel van het graan uitvoeren overlangs had. Ik volgde de verkwikkende weergegeven in de plannen om de stukken uit de plank snijden met mijn tabel zag, proberen te houden van de korrel longitudinale.
Mij zweem uit de verkwikkende patroon op de achterzijde van de bovenste en onderste lichaam stukken. Voor het lijmen van de verkwikkende verwijderd ik "strategisch" wat materiaal, met de mini trommel sander bit voor mijn rotary tool om de kracht te blijven, maar enkele van de bulk dodelijk geluid elimineren. Klemmen een lijmen de schoren aan de bovenkant vereist een menagerie van creatieve klemmen methoden en uitbreidingen en wiggen. De achterkant vereist een iets andere menagerie aangezien de verkwikkende was licht gebogen.