Stap 9: Afgewerkt resultaten, foto's maken, en de toekomst
Met behulp van de camera:
Laden van de camera is niet te moeilijk, de papier-starter worden gleed in vanaf de bovenkant en verslaafd aan de opwikkelspoel. De film is gevorderd met de twee knoppen. De knop voor de levering spoel is ingeschakeld om los van de film en de knop voor de opwikkelspoel is ingeschakeld om de film verder te gaan. Samen gebruikt zal de film haar weg langs het traject maken. De film moet worden ingedraaid naar #2, #8, #11, vervolgens #5 en #14, 16 totaal. Dit zijn de framenummers voor de opstelling van een 4.5x6cm, maar elk schot van deze camera maakt gebruik van 3 van hen zodat de getallen moet worden bevorderd door drie.
Berekening van de blootstelling kan worden gedaan met een lichtmeter of de meeste digitale camera's. Bepalen van de sluitertijd voor de scène met een maaswijdte van f16 en de opgenomen PDF grafiek gekoppeld aan deze stap naar het extrapoleren van de tijd die nodig is voor het gaatje van diafragma van f116. Voeg een weinig extra tijd overschrijdt de benodigde sluitertijd 120 seconden. Verwijzen naar uw film gegevensblad "wederkerigheid falen compensatie" voor lange belichtingstijden.
Verbeteringen:
Ik heb na mijn eerste worp schieten enkele interessante kwesties met deze camera die van enkele verbeteringen profiteren kan. Ik zal dit Instructable bijwerken aangezien ik verkennen een aantal manieren om de problemen te verhelpen, maar voor nu dat het werkt. Het opstellen van de beelden met enige mate van nauwkeurigheid is bijna onmogelijk en ik zie niet een manier dat er zelfs een zoeker soort kon worden gemaakt. De grote oppervlakte van het acryl zet een heleboel wrijving op de film, die iets die ik niet verwachtte was worden in eerste instantie een probleem. Testen met 120 papier back werkte prima maar de film (die is emulsiezijde omlaag) heeft zoveel wrijving die was het zeer moeilijk om de wind. Ik denk niet dat er geen gevaar van het rippen van de film, dus grotere knoppen zou helpen een mechanisch voordeel geven. Ook, met behulp van een blootstelling-grafiek die ik heb voor een van mijn vorige camera's gemaakt veroorzaakt alle beelden te sterk worden overbelicht. Ik heb ook een nieuwe blootstelling grafiek PDF die nauwkeuriger is.
Tips voor het fotograferen:
Het lijkt erop dat de scènes met een zeer hoge natuurlijke werken beste contrast. Scènes met veel rechte lijnen kijk ook bijzonder interessant. Grote multi-vensterruit ramen, hoge gebouwen, enz.