Een snel overzicht van hoe het systeem werkt is als volgt:
De versnellingsmeter kijkt voortdurend om te zien of de gebruiker in beweging is. Terwijl de gebruiker in rust is, neemt de eenheid een GPS en de temperatuurmetingen elke 15 minuten. Wanneer er beweging is gedetecteerd wordt het GPS-apparaat is ingeschakeld. Na 2 minuten passen nemen de GPS eenheid en de thermometer opnieuw monsters. Als er beweging is waargenomen tijdens die periode van twee minuten de 2 minuten wachten en monster periode wordt herhaald totdat de gebruiker opnieuw in rust is. Dit wordt gedaan om ruimte te besparen van energie.
Alle GPS en temperatuur gegevens wordt opgeslagen op de SD-kaart. Na het indrukken van de knop op de voorkant van het apparaat, alle gegevens is uitgeladen (vereist een USB-aansluiting op een laptop) en naar een back-end serversysteem voor analyse. Het algoritme van de backend (gecodeerd in Java) haalt de handige functies uit de gegevens (zoals GPS fout, # satellieten en temperatuur) om te bouwen van een beslissingsstructuur de locatie als indoor of outdoor classificeert. Het algoritme maakt ook gebruik van de hulp van online openbare weer API's als goed een GIS-webservice die vertelt als lat/long punten binnen een gebouw zijn of niet, een verslag voor de gebruiker. Het rapport toont de hoeveelheid tijd (discrete periodes van de dag), en Locatiegeschiedenis samen met of de gebruiker was binnen of buiten.
De code van de arduino, backend algoritme code evenals de GIS-server kan worden gevonden op https://github.com/pretsb/838fproject
Dit vereist de volgende apparatuur:
Arduino Uno
Arduino WiFi Shield
GPS-apparaat (LS20031)
BMP085 Thermometer/Barometer
ADXL335 versnellingsmeter
Knop
LED licht
2.2K Ohm resister
9V batterijpack
Adafruit Arduino geval
Verschillende draden...
Dit instructable is gemaakt als onderdeel van het eindproject vereiste in de
CS cursus "Tastbare Interactive Computing" afgestudeerd aan de Universiteit van
Maryland, College Park onderwezen door Professor Jon Froehlich. De cursus
gericht op het verkennen van de materialiteit van interactieve computing en, in de
woorden van Hiroshii Ishii, wilde "naadloos koppel de twee werelden van
bits en atomen." Raadpleeg http://cmsc838f-f12.wikispaces.comvoor meer
Details.
Een video tour van het project, alsmede een overzicht kan hier worden bekeken: