Stap 14: Schema en theorie
Verlichting van de displays
Het display bestaat uit twee paren van 8 LEDs. Één LED voor elk van de zeven segmenten in een cijfer en een voor het decimaalteken. Elk van deze 16 LEDs heeft een aparte anode (positieve pin) en elk cijfer heeft een gemeenschappelijke kathode (negatieve pin) gedeeld door de 8 LEDs in die cijfers.
De micro controller hoeft niet genoeg pinnen om te rijden elke LED afzonderlijk en lees de knoppen, maar omdat het menselijk oog veel langzamer dan de micro-controller reageert, we kunnen profiteren van het effect van POV (persistentie van de visie). Hierdoor dat kunnen we snel schakelen van elk cijfer in- en uitschakelen in bochten zo snel dat het lijkt alsof ze beide op de allertijden.
Om dit te doen, is elk segment bedraad aan een specifieke pin. dat wil zeggen Segment A voor beide cijfers is bedraad aan pin 12, B segment voor beide cijfers is bedraad aan pin 13, enz. Als u wilt een bepaald nummer oplichten op draaide één cijfer die de pinnen 8 pinnen zijn ingesteld in de juiste patroon (hoog voor op, lage voor af) en de kathode want dat cijfer is laag. Hierdoor huidige stroom door de juiste LED's. Op hetzelfde moment, is de kathode HIGH ingesteld voor het andere cijfer. Omdat LEDs dioden, kan macht stromen maar op één manier en dus alles wat de segmenten aan de andere cijfers uitgeschakeld zijn.
Na een paar milliseconden die het display uitstaat terug door is de kathode hoog, alle de segmenten opnieuw voor de andere, en die cijfers ingeschakeld door het veranderen van de kathode op laag.
Dit proces is vele malen per seconde, waardoor de illusie die beide cijfers op de allertijden herhaald.
Willekeurige getallen
Het krijgen van een computer voor het op betrouwbare wijze het genereren van een willekeurig getal is verrassend moeilijk. In plaats van eens proberen, kan dit apparaat de gebruiker onbewust halen de willekeurig getal. Een teller toegevoegd voortdurend zijn waarde, honderden duizenden keren per seconde. Wanneer de roll "button" wordt geactiveerd is het nummer gekeken en gebruikt om de willekeurige nummer te maken. Op deze manier de willekeur van de gebeurtenis wordt bepaald door wanneer de knop wordt geactiveerd, op een schaal manier ook goed voor een mens om controle.
Energiebeheer (of, indien de off switch?)
Naast de willekeurige Nummerteller, is het apparaat voortdurend het tellen van de tijd sinds de laatste keer dat een van de twee knoppen werden ingedrukt. Na een paar minuten van inactiviteit, zal het apparaat zelf om te slapen in een uiterst energiebesparende stand zetten. In deze modus bijna alle activiteiten staakt en als mijn berekeningen kloppen, de batterij 30 of 40 jaar tijdens de slaap moet duren. Aangezien mijn tijdmachine project niet heel ver gekregen heeft, ik niet in staat geweest om deze theorie te testen.
In deze modus, is het apparaat nog steeds kundig voor speurder als pin 6 is kortgesloten en is geconfigureerd wakker als dit ooit gebeurt. Dus, de increment-knop te drukken zal wakker het apparaat en het blijft op zijn weg.