Stap 11: Dies en Shafting
Vóór de vergadering van de test van de stuiver crusher die ik moest maken het sterven schachten en sterft.
De matrijzen worden gesneden uit solide staaf voorraad van A2 gereedschapsstaal. Ik wil allereerst boren en saai van de binnendiameter op de handmatige draaibank. Aangezien ik werk met grond schacht voorraad ik naar een ID van 1.000 streven +. 0005 /-0. Ik heb een aangepaste as die past in de kaken van de 4e en 5e as trunnion. Deze as heeft een 1" OD die past bij de blanco sterven, en de lege posities binnen de zeer kleine envelop van de werking van de molen. Zodra bed reizen grenzen en gereedschap houder toleranties in aanmerking worden genomen, er is slechts ongeveer 1.2" van de y-as de reis, dus de plaatsing van het lege ten opzichte van de trunnion chuck sterven moet zorgvuldig worden gepland.
Voordat ik de dies ibehoefte om hun OD tot de uiteindelijke grootte graveren kunnen. Het is essentieel om de gravure proces dat het oppervlak van de blanco sterven concentrisch met de de trunnion B as binnen 0,001" of minder, sinds enige variatie in dat afstand de diepte van de gravure verandert zijn. Aangezien de gravure slechts is. 0075" diep op mosta variantie van zelfs. 001" is belangrijk. Eerder dat het draaien van de OD op de draaibank ik de B-as draaien terwijl het houden van een einde-molen draaien in een vaste positie in de buurt van het. Door het variëren van de afstand van de B-as op de as van de molen eind kan ik zeer consequent diameters en uitstekende concentriciteit. De laatste foto ziet u een indicator voor test meten van de uitloop in het lege sterven na deze operatie. Er was geen waarneembare uitloop.
Ik gebruikte carbide gravure scharen bij spindlesnelheid van 10.000 RPM te snijden de beelden in de dies. De diepe grens puntjes in het patroon worden gesneden met een boor/molen van 90 graden. Daarna, de grotere gebieden van de afbeeldingen worden verwijderd met behulp van een 0,010" 45 graden flat-tip graveur. Meer in detail wordt toegevoegd met behulp van een 45 graden graveur 0,005", en uiteindelijke touch-up klaar is, afhankelijk van het beeld, met behulp van een puntige 45 graden graveur.
De toolpaths voor de gravure begon als zwart-wit rasterafbeeldingen geboden door de kunstenaars. Ik gebruikt ArtCAM converteren die afbeeldingen vector contouren, dan deed mijn lay-out op een rechthoekige werkgebied die zou 'wrap' op het oppervlak van de blanco sterven. Ik gebruikte V-snijden en smart-gravure tool pathing voor het genereren van de toolpaths, de vectoren iets zo nodig aan te passen. Ik aangepast de standaard ArtCAM post processor voor het gebruik van de molen van de Haas G107 modus, die B as ontwerpresolutie X as beweging substituten, effectief zeewieren het ontwerp op het cilindrische sterven.
Na bewerking werden de dies gestuurd voor warmte behandeling, met een hardheid van de doelstelling van RC 56.
De originele illustraties werden speciaal voor deze machine getrokken door een aantal kunstenaars. De beelden voor de voorkant zijkanten, en de kunstenaars waren:
Ally Reeves - postduif
BEC Young - rode Wolf
Pete Railand - Oost-Elk
Katie Kaplan - Caribische monniksrob
Josh MacPhee - Kemps zeeschildpad van Ridley
Santiago "Mazatl" Armengod - Jaguar
Mary Tremonte - Oost-Cougar
Roger Peet - reuzenalk
Shaun Slifer - Mexicaanse Grizzly Bear