Dit is de versie van de AVR van die beroemde logica spel Mastermind. De MCU zal Kies vier kleuren van de zeven in dit spel, en u zal proberen om te deduceren welke kleuren de MCU geplukt. Van de MCU kleurenkeuzen bevatten duplicaten. Bijvoorbeeld, kan de AVR kiezen "blauw rood wit wit." Uw taak is om erachter te komen de doelgroep kleur volgorde met behulp van de logica. De beschikbare kleuren zijn: blauw rood geel groen wit zwart bruin. De standaard game blijft voor acht rondes.
De MCU krijgt u twee stukken van informatie op die als basis van uw volgende kleurkeuze: het aantal kleuren in de volgorde die ook in de volgorde van de doelgroep en het aantal kleuren dat juist die zijn ook in de juiste sleuf. Bijvoorbeeld, als de volgorde van doel is "blauwe rood wit wit" en je geplukt "blauw wit groen geel" zou de MCU u mededelen dat u twee
kleuren die juist zijn, en een van hen is in de juiste sleuf. Als u kiest voor "witte wit groen geel" meedelen de MCU u dat u twee kleuren correct hebben, maar geen van hen in de juiste sleuf zijn.
Hoge score en configuratie informatie wordt weggeschreven naar de EEPROM.
In dit instructable ik zal u tonen hoe te bouwen van een complete, gereglementeerde power, AVR ontwikkelomgeving dat u spelen kunt het spel Mastermind op (evenals een ontwikkelomgeving voor al uw andere projecten hebben), met inbegrip van de ingebouwde programmatuur om het te draaien. Als alternatief kan u deze code uitvoert op een Arduino of kloon zonder te bouwen alles. Ik ben ook het maken van AVR Terminal beschikbaar om te downloaden.