Stap 2: Planning van de magie
De echte sleutel van dit project is het formaat van de trap voor de ruimte heb je beschikbaar, en dan werken uit hoe het zal swing door het bereik van de beweging. Ik heb toegang tot high-end CAD software, dus ik schetste het beperkte gebied ik heb aan de bovenkant van mijn trap en trok in een trap-module die zou passen (vanuit het perspectief van een bovenaanzicht).
Dan ik ontwierp een mechanisme dat de trap 90 graden oscilleren zou terwijl een motor voortdurend verandert. Er zijn meer ingewikkelde manieren om te rijden op de motor - zoals het gebruik van een timing circuit, of zelfs een Arduino, te draaien van de motor, dan omkeren van het- maar het is moeilijk te verslaan de eenvoud van continue beweging. Plus, continue beweging zou helpen voorkomen dat mensen eigenlijk probeert te klimmen op hen!
De software die ik gebruik kan ik schets alle de koppeling in eenvoudige draadframe en de kinematica op te lossen zonder het hinderen met een bos van solide modelleren.
Wat als u niet beschikt over mooie software voor postuur zulks uiterlijk? Goed het alle kon worden opgelost met de algebraïsche vergelijkingen, maar dat is waarschijnlijk manierte ingewikkeld, dus gewoon gebruik maken van een eenvoudige trial en error methode. U kunt stroken van karton knippen, sluit ze samen met kleine bouten of draad en zie hoe ze bewegen. Vervolgens probeer te veranderen de lengte van de stroken (of op de punten waarop ze zijn aangesloten) en probeer het opnieuw, totdat je de motie die u nodig hebt.