Een maya python script waarmee u spelen met vertakkende vormen. Een base-object is vele malen gekopieerd, en de kopieën hebben een bepaalde relatie met hun 'ouders', zodat wanneer een van de eerste generatie-exemplaren wordt vertaald, geroteerd of geschaald, alle kinderen hieraan aangepast. De afbeelding hierboven toont dit duidelijker.
Motivatie: CNC-machines zoals 3D printers en laser scharen zijn netjes omdat ze complexe geometrie, over een bereik van lengte weegschalen, die misschien wel vervelend zijn voor een mens te maken met de hand kunnen maken. Een type shape die van deze eigenschappen profiteert zijn fractals. Fractal meetkundes zijn vormen die zelf-vergelijkbaar zijn, of lijken op een aantal schalen van de lengte. Interessant, kunnen fractale geometrie een uitstekende eerste-orde-model van vele structuren in de natuur, bijvoorbeeld een ruw oppervlak, een fuzzy boom luifel of de hiërarchische organisatie van dierlijke longen (dit is alleen uit toevallige waarneming). Enkele van deze structuren, zoals de longen, bijvoorbeeld kan worden georganiseerd zodanig dat de weerstand om te stromen vermindert, terwijl nog steeds toegang tot een groot aantal 'dingen' (check out Constructie recht voor meer informatie). Hoewel dit een abstract beeld van een Long, lijkt vergelijkbaar met technische problemen zoals warmte-overdracht, de verspreiding van informatie, of verwarming ventilatie- en airconditioningsystemen (HVAC). Als tools zoals 3d printers fractal-achtige geometrie gemakkelijker te produceren, kunnen misschien onze machines nemen op enkele van de kenmerken van natuurlijke structuren. Maar ook meestal, fractals!!!
Traject: Het script laat een spel met geometrische vertakkende vormen. Terwijl deze vormen zijn beperkt tot het soort van "normale" en geometrische (alle hoeken zijn de zelfde, etc.) kunnen zij goede eerste-orde oplossingen naar stroom/access problemen. Meer complexe oplossingen zoals deze misschien nog beter werken!
Fabricage: Ember Printer en epilog laser scharen op pier9 !!