Stap 1: Setup: Maak een Array van kubussen in Maya
Methode 1: Het sjabloonbestand downloaden
Download Maya bestand baseCube_level6.mb-gekoppeld aan deze stap. Dat is het!
Methode 2: Spelen met Script
Dit is een meer betrokken manier vertakkende shapes wilt maken, maar kan men overstappen op een aantal niveaus, aantal vestigingen op een knooppunt, basis vorm, enz.
1. de Maya Python script: downloaden van het script nBranching.py (het is beter om het script van github zoals ik zal waarschijnlijk worden wijzigingen na verloop van tijd). Bericht hoe vreselijk eenvoudig het is om in te stellen van dit soort fractal matrix met Maya Python (Ga naar technische documentatie op de link)!
2. load Script: de maya scripteditor te openen (Venster -> algemene Editors -> Script Editor). Maak een nieuwe tab en stel het type van de bron aan "Python". Klik op Bestand -> Load Script en selecteer het gedownloade nBranching.py
3. Script uitvoeren: druk op Ctrl-Enter of klik op de kleine blauwe pijl of op de top van de Script Editor het script uit te voeren. Dit script maakt een functie genaamd makeArray(). Als u wilt uitvoeren Typ het makeArray() van de Command Line in de Python op de linker benedenhoek van de Maya. Wees geduldig, ongeveer 2 ^ 7 = 128 kubussen net heb gemaakt. Controleer dit in de Outliner (Window -> Outliner). Wijzigen van het aantal niveaus type makeArray(nLevels = n) waarbij "n" het aantal niveaus dat u wilt dat de boom naar is. Wees voorzichtig inputing grote getallen (groter dan 10) zoals Maya zal te maken hebben met een heleboel kubussen, en zal waarschijnlijk worden traag. Dit is met name problematisch voor laatste stappen waar alle kubussen worden gecombineerd tot één grote net.