Stap 2: Speel rond met plaatsing
Selecteer pCube1 of pCube2, de twee kinderen van het bovenliggende knooppunt in de Outliner (Windows -> Outliner). Probeer het verplaatsen, schalen hen (0,5 is een goede schaalfactor om mee te beginnen) en gedraaid.
De twee kinderen van de wortel, pCube1 en pCube2, regelen alle latere takken. Vele shapes zijn mogelijk. Men zou kunnen ook enkele knappe animaties maken.
Als u wilt bewerken de transformatie (positie, rotatie en schaal) numeriek, d.w.z. draaien een kubus 45 graden over de x-as, Toon het kenmerk Editor (Windows -> Attribute Editor) terwijl de kubus om te toveren is geselecteerd. Vervolgens kunt u de nummers opgeven voor dingen als vertaling langs de y-as, de rotatie rond de z, enz.
Maya basisprincipes:
CTRL + SPATIEBALK = > volledig scherm (extra knoppen en werkbalken worden verborgen) in-/ uitschakelen
Zoom = > scrollwiel
pan = > command + Midden-muis-knoop (mac) of alt + MMB (pc)
baan = > command + laat-muis-buttona
a = > Alles bekijken
f = > weergave die is geselecteerd
h = > zichtbaarheid van geselecteerd object in-/ uitschakelen
q = > Selecteer modus
w = > gereedschap vertalen
e = > gereedschap Roteren
r = > het gereedschap Schalen