Stap 3: Bouw van een actief
Hiervoor heb ik besloten om een simpele doos gewoon om u een basis van hoe het systeem werkt.
Eerst zullen we laden omhoog 3DS Max, zodra deze is geladen worden wij geconfronteerd met dit venster.
zoals u (afbeelding 1) er zien kunt zijn 3 grotere rasters die een boven, Midden en onder, het kleinere venster de weergave is die we gebruiken voor het vak, zullen zodat we dit venster (afbeelding 2) wordt uitgebreid.
1. Wij zullen beginnen onze doos door te gaan naar de rechterkant van het scherm (afbeelding 3) en te klikken op de optie vak, hiervoor we moeten klikt u op en houd de linkermuisknop ingedrukt slepen om te maken van de base (afbeelding 4), als u de muistoets loslaat nu kun je het vak de gewenste door het bewegen van de muis tot u klikt u nogmaals op hoogte (afbeelding 5).
2. nu we wordt rechts klik op het vak we hebben gemaakt en omlaag om te zetten in opent dit een ander vak te onthullen van een optie om te converteren naar bewerkbare poly (afbeelding 6). Dit betekent dat we kunnen nu verschillende aspecten van ons vak en niet alleen de hoogte of de positie veranderen.
3. nu hebben we omgezet in een bewerkbare poly die we willen we het bovenste gedeelte van onze doos die een donkerder rode kleur blijken zal kiest veelhoek in het menu rechts (afbeelding 7) selecteert. Nadat het bovenste gedeelte van onze doos is geselecteerd vervolgens teruggaan naar onze menu aan de rechterkant en zoek de optie te extruderen (afbeelding 8).
4. Zodra we hebt geselecteerd de optie van de diepte die zullen wij worden geconfronteerd met een nieuwe optie weergegeven over onze objecttype (afbeelding 9) in (-10.0) en druk op invoeren (afbeelding 10)
5. Nadat u het gewenst bedrag we ga vervolgens terug naar onze rechterhand menu en selecteer hebt ingevoerd klik rand (afbeelding 11) na het selecteren van deze optie op de nieuwe lijn die ontstaan is in het vak houdt u CTRL ingedrukt om meer dan één (afbeelding 12).
6. Zodra alle van de middelste randen zijn uitgekozen verwijderen we gewoon hen verlaten van een opening naar wat onze doos zal worden. (afbeelding 13). Onze doos om meer te geven van een realistische look zullen we Markeer de gehele doos, ga terug naar onze rechterhand menu en klik op de modifier lijst (afbeelding 14) en vervolgens zoeken we voor shell (afbeelding 15) zodra de shell heeft gebracht het vak zult hebben sommige dikte ernaar (afbeelding 16).
7. zullen nu het vak ontstaan is zij elementaire wij toevoegen een textuur aan gewoon om te laten zien hoe het is gedaan. dan zullen we het menu compacter (afbeelding 18), dit geeft ons het nieuwe menu (afbeelding 19) toe te voegen een textuur die we zullen (M) druk op het toetsenbord open te stellen een menu (afbeelding 17).
8. nu hebben we het nieuwe menu we naar omlaag klikt u op het vakje naast diffuus (afbeelding 20). Ik heb hier gezocht naar de textuur van een afbeelding van een houten kist, nadat de afbeelding is opgeslagen op de pc we vervolgens klikken op de bitmap-optie (afbeelding 21) nu hebben wij een textuur instellen (afbeelding 22) onze laatste stap te maken de textuur show op onze troef is te klikken op een kleine schaakbord zoals optie (afbeelding 23).
9. ten slotte Selecteer we het gebied willen we voeren dit beeld om te slepen en neerzetten van de textuur aan het activum met behulp van de linker mouse button. Ik heb gekozen een houten pallet look en een stro beeld voor de onderkant van het vak enkel te tonen hoe het heeft gedaan. (afbeelding 24, 25 & 26).