Stap 6: Gebouw de Patina
Nadat de koude grondlaag was toegepast, Karl verwarmd het stuk met een propaan-zaklamp en begonnen met de bouw van de patina. Wanneer de verwarming van het stuk, houden de fakkel verplaatsen om te voorkomen dat hotspots. De chemicaliën zijn zeer hitte gevoelige en hotspots kunnen ruïneren uw patina in een haast. Zwakke Cupri nitraat werd eerst toegepast om te creëren wat gouden tinten zonder ondoorzichtig. Karl gebouwd dan langzaam de patina door borstelen en sproeien ijzer(III) nitraat op het stuk. De borstel gewend was scrub en burnish van het beeld, terwijl een fijne spray werd gebruikt om te verenigen en zelfs uit de oppervlakte. Na een paar jassen van ijzer(III) nitraat, werd Ammoniumsulfide toegepast om het beeld donkerder en voeg wat koeler zilver en grijze kleur. Tot slot werd een middellange sterke ijzer(III) nitraat gespoten over het hele stuk, het te verlichten en het toevoegen van enkele rode tinten. Wetende dat de kleur en de waarde van de sculptuur als het afgekoeld zou veranderen, besloten hebben we om te stoppen en laat het bereiken van de kamertemperatuur.