Stap 7: Arduino en Blynk elkaar koppelen
De voorbeeldcode die we zojuist hebt gekopieerd geeft ons instructies onze Arduino verbinden met Blynk. Eerst, halen de "Auth Token" die u per e-mail naar jezelf. Kopiëren en plakken waar de code "YourAuthToken" zegt, maar zorg ervoor dat u niet de aanhalingstekens (foto 1) verwijderen. Je Arduino verbinden met uw computer en uploaden van de schets.
Navigeer nu aan de omslag waar Arduino de bibliotheken slaat. Mijne bevindt zich in de map documenten van mijn computer. Ga naar de blynk-bibliotheek-0.3.0 map en dubbelklik erop (foto 2). Zoek de map scripts , klik met de rechtermuisknop het bestand "blynk-ser.bat" en klik op 'Bewerken'. Je moet iets ziet dat ziet er zo aan het begin:
uitschakelen
setlocal EnableDelayedExpansion
REM === bewerken van deze regels om te voldoen aan uw behoefte ===
set COMM_PORT = COM1
set COMM_BAUD = 9600
set SERV_ADDR=cloud.blynk.cc
set SERV_PORT = 8442
Standaard, de communicatie tussen de laptop en de Arduino vindt plaats via de poort COM1. We moeten om ervoor te zorgen dat deze coderegel overeenkomt met de poort waarop onze Arduino eigenlijk is aangesloten. Klik op Tools → in de Arduino IDE, Serial Port, en zien welke seriële poort uw Arduino gebruikt. Mijne, bijvoorbeeld, maakt gebruik van COM3. Daarom moeten we de coderegel wijzigen de volgende (zie afbeelding 3):
set COMM_PORT = COM3
Sla het bestand op, sluit het venster en nu Dubbelklik op het bestand "blynk-ser.bat". Een MS-DOS-prompt, zoals in afbeelding 4 moet opduiken. Tot dusverre goed! Nu, ga terug naar uw Blynk-app en tik op het spelpictogram in de rechter bovenhoek. Wanneer u tikt (of houd) op de knop widget die u hebt aangebracht, moet het LED-lampje naast de pin 13 op je Arduino oplichten. Zo ja, gefeliciteerd! Je hebt net klaar met het software-gedeelte van dit project.
Opmerking: U zult moeten hebben van het opdrachtpromptvenster openen om dit te laten werken.