Stap 2: Kies Teams en beslissen grondgebied
Volgende ding om te doen is beslissen grondgebied. Verdeel de ruimte die je zult spelen op in tweeën. Het is best om elke partij min of meer gelijk te maken. Hebt u verf gemaakt voor gras, kunt u de grens in verf. Zo niet, kan dan een stilstaand object (zoals een boom, oprit of gebouw) helpen de grenzen markeren. We speelden op een hectare groot perceel met verschillende gebouwen en veel bomen, waaronder een grote eik, die bekleed met de zijkant van een huis, en dat is hoe we de tuin verdeeld. Elke kant vereist gebieden voor een gevangenis en een fort. Ik zal uitleggen in de volgende stap.
Let op: Zorg ervoor dat iedereen heeft een duidelijk inzicht in waar de grens ligt. Dit bespaart een hoop hoofdpijn en argumenten in de toekomst.
Er zijn twee teams, en twee zijden, dus hoe u gaat beslissen ' who's on wie heeft team' en 'wie krijgt welke kant' is helemaal aan jou. Veel mensen doen het anders. De manier waarop we altijd gevonden dat werkte het beste was dit: iedereen stemmen twee mensen te aanvoerders. Zij beslissen of ze willen een persoon eerst kiezen, of kies de kant die ze willen. Als ze beide plukken van het zelfde ding wilt, dan regelen ze met 'rock paper scissors'. De winnaar beslist wat hij/zij wil eerste keuze uit, zijden of spelers. Als ze krijgen de eerste kiezen van een persoon, de andere men krijgt om te kiezen welke kant ze willen, en vice versa.