Stap 13: Midgame
Uw algemene strategie zal dicteren wat je doelen zijn, maar er zijn enkele meer algemene dingen die je kan op zoek zijn om te doen:
-Ga voor een poort. De 3:1-poorten zijn waardevoller dan ze lijken, omdat met kunt u altijd iets met een hand van 8 kaarten of meer bouwen. Dit is essentieel om de Rover te ontwijken en om productief te blijven.
-Als je een resource mist, houd een dicht oog op wie het meeste van heeft. Kaart bijhouden kan je richten op de Rover meest effectief.
-handel voordat u bouwen. Als u hout nodig voor een weg en schapen voor een regeling handel voor beide alvorens de weg - uw tegenstanders kunnen minder geneigd te handel u dat schapen als ze waar je heen gaat zien om de afwikkeling!
-geen handel naar beneden tot slechts een paar kaarten met de bank en niet bouwen. De kansen zijn, je te doen voor een kaart u het vinden van moeilijk te krijgen en dus andere spelers zullen weten ze kunnen u met de Rover onevenredig pijn als ze stelen.
-behoud van sappige nederzetting locaties met verstandige weg plaatsing. Opsluiten dat poort die is van cruciaal belang om uw strategie te vroeg. Niets meer woedend maken dan het hebben van een tegenstander slaan u ernaar.
-overwegen van een minder productieve site dicht bij een tegenstander dan een betere plek weg van iedereen, vooral als ze geen grote opties elders. U kunt vervolgens halen de andere plek op uw gemak terwijl hun plannen zijn zwaar beschadigd.
-Proberen te bereiken van zelfvoorziening voordat het eindspel, door uw bronnen te diversifiëren en/of door het veiligstellen van een nuttige poort. Veel handel tussen spelers vertraagt in het eindspel, en duidelijke leiders volledig zal zitten blacklisted.
-hebt u meer dan zeven kaarten in je hand aan het einde van uw beurt, er is een 52% (1-5/6 * 5/6 * 5/6 * 5/6) kans van je beroofd voordat je kunt spelen kaarten weer. De kans is 42% als spelen met 3 spelers in plaats van 4. Iets kopen!
-flexibel. Uw hand kan ontwikkelen op een manier die u toelaat om te profiteren van een gelegenheid om grondgebied secure, pak een poort, uw verdediging versterken of bouwen van steden, zelfs wanneer die van uw primaire doelen afwijkt.
-de Commander is een erts hoer en de beste manier om ze te stoppen is ontzeggen vroege steden door het blokkeren van deze tegels en weigeren om de handel hen wat ze hunkeren.
-inbreuk maken op de ontwikkelaar en wurgen hun productiviteit. Probeer om geen oneerlijke handel hen ore/tarwe/schapen - als je ze een kaart kopen elke beurt laat, they gonna winnen.
-stelen meedogenloos van de producent en werk naar hun hand door het blokkeren van de slimme onbalans. Het lijkt misschien zinloos omdat ze zoveel kaarten krijgen, maar als u de stroom van een essentiële hulpbron kan voortvloeien u hen laten kunt branden veel kaarten aan de Rover en de bank en worstelt om te voltooien.
-de Explorer -strategie is het meest gemakkelijk verstoord door het blokkeren, maar tenzij de Raad van bestuur goed ingesteld voor hen is is het een zwakke strategie toch. Voorzichtig dat de bouw van een nederzetting in het midden van hun langste weg niet de overwinning hand aan iemand anders! Vaak u wilt de Explorer houden de langste weg - het is een goede manier van andere spelers in toom houden en dwingen hen om te gaan op de harde manier.
- Koningin van schapen meestal eindigt met een gek tegel die in 5 schapen trekken (die = een ontwikkeling-kaart met hun schapen poort) wanneer gerold. U wilt afsluiten.
- Catan is geen multiplayer solitaire en veel van de scherts rond de tafel bestaat uit de ontrafeling van de andere spelers strategieën en waarom ze een wolf in schaapskleren de kleding zijn en hoe u zijn nauwelijks opknoping daar, niet als een bedreiging voor iedereen, en moet eerlijk worden behandeld. Consequent is een ezel een goede manier om beat up op.
-beide van deze spelers hebben twee tegenstanders nastreven van dezelfde strategie als elkaar vaak verwijderd van de stelling. U kunt dit op verschillende manieren, variërend van manipulatieve scherts tot de strategische kaart-handel aanmoedigen.