Stap 1: instructies
1. ik laser-gesneden een kopie van de 'pegboard.dxf' te geven mij een nuttige 12 "x 12" werkgebied met de gaten gesneden elke 0,5 "te monteren alles. Montage van dingen wordt overgelaten als een oefening voor de lezer (voel je vrij om uw eigen oplossing ambacht).
2. we moeten een manier om proces instructies! Print een van deze: http://www.thingiverse.com/thing:101077 en monteren. Dit laat je rijden 10 onafhankelijke signalen op basis van de kaarten die je er voor geven. Zorg ervoor dat uitprinten van de 'voorwaardelijke 'vangst en frame, in plaats van 'onvoorwaardelijk' degene.
3. print 2 exemplaren van de jacquard_base_and_axle_holder, samen met 10 exemplaren van de jacquard_base_pulley. Het is ontworpen om het gebruik van een koperen staaf 5/32" als de as (dezelfde gebruikt in de pons kaart lezer 'griff' en verkrijgbaar bij hobby winkels). Monteer de ponskaart-lezer om de pegboard.
4. print uit 3 exemplaren van dit: http://www.thingiverse.com/thing:101068 - dit zal dienen als het geheugen voor de machine.
5. Zet alle drie items om de pegboard zodat zij parallel aan elkaar, en een gat van afstand tussen hen hebben. De hendels van de zero_detect moeten voor iedereen kunnen draaien de dezelfde as.
6. print 2 exemplaren van de zd_shaft_frame (deze steun de zero_detect shaft aan beide uiteinden, en laat ze draaien vrij).
7. printen twee exemplaren van de zd_drive_shaft, een kopie van de zd_drive_shaft_end en een kopie van de zd_pulley_shaft_end.
8. print 2 exemplaren van de zd_shaft_lever en de zd_extended_lever.
9. Monteer de zero_detect Aandrijfas/Cardanas zodanig dat een hefboom is vastgebout aan de schacht voor elk item, en de hendel zich boven de nul arm van de analyse van elk item uitstrekt. De hefbomen moeten zijn in dezelfde richting, dusdanig dat wanneer het even welke teller is het lezen van nul, de as wordt gedraaid. De pulley_end van de nul analyse schacht moet in de buurt van de 'voorwaardelijke vangst frame' van de punch-kaartlezer.
10. tie een tekenreeks rond het einde van de conditional_catch hendel arm. Door creatief gebruik te maken van katrollen, sluit u het aan het einde van de riemschijf van de nul analyse schacht zodanig dat wanneer een zero_detect_arm de schacht draait, de voorwaardelijke vangst hendel naar de gewenste positie te draaien van de cilinder kaart krijgt opgeheven.
11. uitprinten zoals 2 dozijn exemplaren van de 'plastic riemschijf' (of echte katrollen gebruiken als je kunt veroorloven en/of uw machine wilt te werken betrouwbaar). Minstens 3 exemplaren van de vertical_pulley_holder (om te plaatsen onder de takken van de zero-detect van de tellers) uitprinten.
12. de route van de snaren van elk haak aan de ratchet takken van alle drie items, trekken, evenals het einde van elke nul analyse arm op de tellers. De lay-out die ik gebruikt (als u worden van instructie compatibel met mijn Turbo Entabulator wilt) is dus:
D = Decrement, ik = Increment, Z = Zero_detect. R1 = meest linkse teller, R2 = meest rechtse teller
Links-naar-rechts: {R1D, R3I, R1I, R3Z, R1Z, NOP, R2D, R3D, R2Z, R2I}
Vanwege de grootte van de kunststof katrollen mij watertje using, en de indeling van de registers, had ik afwisselend tekenreeksen vanuit aan weerszijden van de kaartlezer. De snaren gaan rond de katrollen aan de voet van de kaartlezer, voordat zijn vastgemaakt aan elk haak met de M2 schroeven. Elke haak moet effectief trek rechte-up op de snaar te maximaliseren van de 'gooien'. Ik vond dat het beste werkt om te binden de string aan de ratchet arm trekken, en dan er vrij onderwezen op de setscrew wanneer de haak in de laagste positie.
Ik gebruikte borduurwerk floss aansluiten alles, dat over het algemeen een vreselijk idee is, maar ik had het rondslingeren. Iets met een beetje van 'geven' is leuk, omdat de toleranties op de machine zijn niet groot. Gehannes met de string spanning is een groot deel van het oplossen van problemen met dit ding.
1. print de vier instructie kaarten en kant ze samen in volgorde (ik deed dit toen ze 'in-place' op de cilinder, zodat de afstand zou gelijk). Als u wordt geconfronteerd met de kaartlezer met het dichtst bij je krukas-kant, moet de reliëf instructie nummers in de upper-left hoek van elke kaart.
Een openscad model van de ponskaart waarschijnlijk zou geweldig om te gebruiken met de thingiverse 'app maker' ding, maar heb ik de tijd daarvoor nog niet gehad. Dikke cardstock vrij goed moet werken (ik denk dat de kaarten die ik heb afgedrukt zijn 0.1" dikke), zou ik denken.
1. Draai de crank tijdens het neuriën van het liedje 'Powerhouse' door Raymond Scott en verbazen over uw zeer eigen een 3D-gedrukte, volledig mechanische computer!