Stap 1: Modelleren het formulier
Ik gebruikte om de gedrapeerd geometrie, Maya's ncloth simulatie.
U kunt het draperen van elk object dat u wilt maken. Er zijn uitgebreide online 3D-bibliotheken die u tal van objecten om te spelen bieden rond met. Ik adviseer dat u obj extensie of inheemse maya-bestanden gebruiken.
Hieronder staan een paar links naar enkele 3D-bibliotheken:
De sleutel tot het verkrijgen van de juiste geometrie voor frezen is dat er geen onderstukken kan zijn. Als u de instellingen op de ncloth simulator vrij rigide krijgt u minder kreuken in uw meetkunde, en dus geen onderstukken!
Zodra u uw object uitgekozen hebt, open Maya en ga naar bestand > importeren > uw object openen.
Maak een doos voor het object om te rusten op. Het is een soort van virtuele plint voor uw beeld: maken > veelhoek primitieven > veelhoek kubus
In de kenmerk-Editor kunt u de grootte van uw kubus opgeven.
Maak nu een vlakke ondergrond drijvende recht op de top van uw object. Dit wordt de doek dat wordt gedrapeerd. Maken > veelhoek primitieven > veelhoek vliegtuig
Zorg ervoor dat voldoende onderverdelingen op dit vlak in de Kenmerkeditor toevoegen.