Stap 3: Stap 3: de sculptuur met SketchUp en CNC
** De CNC-machine, schuim en Rhino software werd verstrekt aan me door mijn school als onderdeel van de fabricage-lab **
Dit deel van het project vereist kennis met 3D software, ik gebruikte SketchUp, en CNC fabricage kennis.
In SketchUp gebruikte ik een 2'x 4' x 1 "rechthoek en overlay zeshoekige vorm om overlappende stukken en duwde/getrokken de overlappende gebieden maken interessante vormen die op hun beurt te maken interessante schaduwen creëren.
Nadat ik dit gemaakt, ik heb een paar verschillende 2D PNG-afbeeldingen, 3D-model en een twee scène animatie geëxporteerd.
Na het proces van Sketchup, ik nam dit in het lab van de fabricage en de monitor lab en ik verwerkt het 3D-model in Rhino te bereiden om te snijden.
** Dit model nam 2,5 uur te snijden. Voordat het stuk omgehakt zouden kunnen worden, had ik de CNC-tabel instellen door aan te sluiten in de lucht gaten die niet nodig waren en schuim van het gebied op de rijen die ik aan gewend waardoor het schuim worden afgezogen aan de tabel te snijden zonder te verplaatsen. Wij ook gebruikt een buffer-bord aan de tabel niet per ongeluk te knippen, en dit eindigde als een gebied van het stuk ging te laag en sneed de buffer wordt nodig.
Nadat het stuk werd gesneden moest ik de hele tabel vacuüm, de vloer vegen en schoon te maken mijn mess.* *
We gebruikten een 2 fluit beetje snijden op 40 procent, was er een 50 procent afwerking die uiteindelijk niet nodig zijn.
Nadat het stukje klaar was, snijd ik het overtollige schuim met een scherp mes.