Stap 6: Patina
De chemie van een patina is niet voor me glashelder, en veel van de informatie op het internet is tegenstrijdig of moeilijk te begrijpen. Mijn begrip is als volgt:
Een oxiderende agent zoals bleekmiddel of waterstofperoxide ontleedt te produceren zuurstof. Corrosie gebeurt omdat het metaal met zuurstof reageert en een metaaloxide maakt, daarom een oxiderende agent corrosie versnelt. Zout versnelt ook corrosie omdat het Ionische en azijn ook het versnelt. Niet zo zeker waarom azijn werkt omdat een azijn-bad kan worden gebruikt voor het verwijderen van roest, maar het leek te werken.
Als je goed geïnformeerd in de chemie misschien u kunt komen met een betere brouwsel en krijg uw handen op enkele meer gespecialiseerde chemicaliën (kon ik zelfs niet krijgen waterstofperoxide omdat blijkbaar is het goed voor het maken van bommen!). Waarschijnlijk is er ook een mogelijkheid om een soort elektrochemische cel met behulp van de verschillende corroding metalen die u kunt casten te creëren en het zoute water kan fungeren als een zoutbrug, maar mijn beperkte en uitgebloeide kennis van scheikunde is niet genoeg om die ene uitzoeken. Hebt u toegang tot gespecialiseerde chemicaliën de volgende website van nut kan zijn voor meer patina kleuren maken: http://www.sciencecompany.com/Patina-Formulas-for-Brass-Bronze-and-Copper.aspx.
De volgende zijn verschillende methoden die ik geprobeerd:
Bleekwater, azijn en zout bad
Dit werkte vrij goed voor het ijzeren masker en maakte een redelijk goede laag van roest 's nachts. Het rook verschrikkelijk dus ik behandelde het en het buiten, zo ver weg als mogelijk liet. Dit maakte het roestige masker zowel de messing patina, maar het had een aantal nadelen. Ik zette het messing masker een beetje langer na de eerste opname en het ging niet zo goed, zijn nu vrij buikspek en ongelijke, zodat als u ervoor kiest om deze methode te gebruiken kan het verstandig zijn om het te doen voor slechts een korte periode van tijd. Dit maakte ook de urethaan geel en iets plakkerig. Ik verwachtte dit te slijten, maar na ongeveer 3 dagen was er geen verandering.
Smelling zouten
Mij beproefd bijvoeging van mijn koperen maskers in een bad met sommige smelling zouten, met behulp van de vrijgekomen om te maken de patina ammoniak. Na ongeveer 2 uur was er geen verandering, terwijl het bad had goede resultaten opgeleverd in die tijd. Ik kan niet speculeren over de kwaliteit van de patina die zou zijn geproduceerd had ik wachtte, maar het zou zeker langer duren.
Spray-on bleekwater, azijn en zout
Ik vond dat wanneer sproeien op de oplossing bleek meer makkelijk voor loopt, strepen en druppels te vormen, waardoor de patina een beetje minder natuurlijke en consistent. Dit was de primaire manier waarop ik mijn koperen masker gecorrodeerd, en ik houd eigenlijk werkelijk van de resultaten ondanks het nogal inconsistent.
Bleekwater, azijn en zout dampen
Ik vond dat de meest intense patina op de onderdelen net buiten de oplossing. Ik ben niet zeker welke van de ingrediënten daadwerkelijk dragen bij aan de patina (vermoedelijk het zout is niet het toevoegen van iets aan de dampen?), maar zetten een masker in een gesloten omgeving met een aantal van de oplossing vormen dampen geproduceerd wat ik dacht was de meest natuurlijke en rijke patina. Het ook maken niet de urethaan kleverige, dus ik denk dat dit de beste methode die ik heb getest.
Voor mijn ijzer poeder masker, ik vond dat de roest was niet echt regelen in de plaatsen die ik het wilde, dus met behulp van enkele overgebleven ijzer poeder dat ik het met een kleine hoeveelheid verf gemengd en Bette het op met een penseel, vervolgens meer ijzer op de top dus zo veel kale ijzer werd blootgesteld mogelijk afgestoft.
Ik gebruikte ook enkele fijne staalwol te wrijven uit de patina in high spots, dit compenseert voor het feit dat het masker zou hebben behandeld uitgebreid in de tijd die het zou hebben genomen om natuurlijk vormen dergelijke een patina. Ook, met behulp van de staalwol en wrijven in een willekeurige beweging maakte veel kleine krassen in het oppervlak, enige merkbare nauwe maar sterk toevoegen aan het realisme.